Voidaanko museoajoneuvotarkastuksessa hyväksyä kuorma-auton rungon/akselivälin pituuden muutos esim. 3800->4200mm? Vai saako niin muutoinkaan tehdä?
En ole ma-tarkastaja mutta maalaisjärjellä ajatellen rungon pidennys tai lyhennys ei ole este ma-hyväksynnässä
sillä onhan kuorma-autojen runkoja ja rakenteita muutettu koko maailmansivu (jo uutena). Sivusta seuranneena tarkastustouhua olen ihmetellyt moneen kertaan että minne se järki hukkui tarkastajilta
...
Toisinaan tulee mieleen että onko tosiaankin niin että vuonna yks tai kaks ekr. valmistetut ajoneuvot
vain hyväksytään museorekisteriin mutta uudempia lakisääteisen iän täyttäviä ei...
Keksitään jos jotain esteitä...eli kai sillä pärstäkertoimella on jotain osaa...
Paras tapaus mitä tiedän oli kaverillani joka vei moottoripyöräänsä tarkastukseen.
Muuten meni kaikki niinkuin pitikin mutta tarkastajan mielestä väriosat oli maalattu täysin väärällä sävyllä...
Kaveri tyypilliseen herrasmiesmäiseen tapaansa tuumasi että siinä tapauksessa pyörä on maalattu
jo tehtaalla väärällä sävyllä
...
Tämä yksilö oli tuolloin ajettu vain noin 22000km ja ollut aina säilytyksessä lämpimässä tallissa joten sitä
ei edes oltu entisöity, pidetty vaan todella hyvää huolta.
Ja kaveri oli muuten ostanut ko.pyörän uutena
...