/db ford wot3a

Kirjoittaja Aihe: ford wot3a  (Luettu 5203 kertaa)

wot

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
ford wot3a
« : 08.06.11 - klo:08:27 »
Tervehdys kuorma-autojen harrastajillle!
Olen kevään aikana aloitellut kuorma-auto projektia ford(son) wot3a (1ton) vuosimallia 1940. Tietoja kaivattaisiin kuinka monta tälläistä on suomessa ja mitenkä ja milloin nämä ovat Suomeen saapuneet.
Tämä kuormuri on ollut Hausjärvellä 40-luvun lopulla ja kulkeutunut naimakaupan myötä tänne pohjoiseen 50-luvun alussa. Historia Hausjärveltä tänne on selvä mutta mistä saisin tietoa edeltävistä vaiheista?

Terveisin
wot

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: ford wot3a
« Vastaus #1 : 08.06.11 - klo:10:27 »
Onko kyseessä 3 akselinen vai pienempi?.16" pallorenkailla ei paripyöriä?.Ne on kuulemani mukaan tulleet Liittoutuneiden Ylijäämä varastosta sodan jälkeen.Niitä on ollut Palotorjunta lehdessä vielä kaupan rakennettuna tikas autoiksi ja ehkä muutettu 2 akseliseksikin?.Mulla on sellainen lehti missä kuvaa siitä.Faija on ajanut Tuulokselaisen autoilijan kaupalle vuokraamaa 3 akselista autoa Lammilla 40km Hausjärveltä pohjoiseen.,aivan hirveä ajettava .Ei jarrut riitä ollenkaan,vaikka on 6 rumpua mekaanisilla jarruilla.Ne on ainakin osa ollut englannissa SULKUPALLO-autoina.Niissä on ollut vinssi ja 1km vaijeri jolla tehty suurella autorivillä kaupungin eteen "verho" että ei voi lentokoneella lähestyä matalalta,n'in olen kuullut?.
Eiköhän tää ollu tässä?

wot

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: ford wot3a
« Vastaus #2 : 08.06.11 - klo:10:54 »
hei,
kyseessä on pienenpi ei kolmiakselinen; renkaat 32x6 eli nykyisin 6.5x20, paripyörät takana. Tässä pelissä on kippilava(nummi rappukippi,käyttö vaidelaatikosta)puusta tietenkin.