/db Sora kulkee vauhdikkaasti vuonna-66

Kirjoittaja Aihe: Sora kulkee vauhdikkaasti vuonna-66  (Luettu 23406 kertaa)

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Sora kulkee vauhdikkaasti vuonna-66
« Vastaus #30 : 19.10.12 - klo:10:27 »
 :) Kappas vaan ! Sama Bedford hirmu näyttäisi olevan  :)  :)

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Sora kulkee vauhdikkaasti vuonna-66
« Vastaus #31 : 19.10.12 - klo:21:52 »
Näkyypähän Bedfordille maantiemaistuvan ,turhaa taitaa olla puheet että Bedford olisi ollut huono tehoinen ,itselläni ainakin käsitys muuttunut  Bedfordien suhteen juurikin T.S:n  varsin tarkentavien tietojen johdosta , mielestäni aivan turhaan parjattuja autoja joilla kuitenkin koitettiin olla työsssä mukana siinä missä muillakin merkeillä .

Eki

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Sora kulkee vauhdikkaasti vuonna-66
« Vastaus #32 : 20.10.12 - klo:01:50 »
Näin on käynyt myös itsellein ja petteristä on mielipide muuttunut aivan toiseksi. Ehkä itse olen ollut koko pikkuikäni aivan väärässä ympäristössä jossa ei raatsittu ostaa niitä oikeita pettereitä vaan ainoastaan halpismalleja. Näin ollen on tullut väärä kuva noistakin kulkineista.

Meillä oli naapurissa Onnilla tumman sininen petteri josta aina tarpeen tullen pyyhkästiin ohitse nelikko Kontiolla ja nostettiin lapaa etenkin jos tyttäret oli Onnilla kyydissä ;D

Toinen sitkeä kuljetin oli paikallisen puukauppiaan siniharmaa petteri joka vuokralaisille toi säännöllisesti polttopuita.
Tämä häristin on itsellein jäänyt mieleen aina 60-luvulta tonne 90-luvulle asti. Auto oli varustettu kolukipillä ja äänen muistan aina miltä se kuulosti, kun laatikko pistettiin pystyyn.

Hentonen rimpula toi auto oli, mutta aika sitkeä sellainen ;)
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:02:54 kirjoittanut Eki »

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Sora kulkee vauhdikkaasti vuonna-66
« Vastaus #33 : 20.10.12 - klo:10:02 »
Pikku Petterit jotka kulki vaan 80 olivat varmaan mm Hesan KTK sopivia kaupunkijakeluun.Vanhat Jäärät oli ne hommat tehnyt ennen GAZ ja Austimilla.Kaupunkiin toi 120km/h kulkeva ylivaihdelaatikko ei liene paras?.Eikä "lullan" vetoon (vasikan).Toi mun yksi varaosa hytti oli Hesassa olleesta Lullan veturista.Sitten GMn miehet sanoi "Vanhat papat vedättää 5 eikä vaihda että polttoainetta ei kulu niin kaikki Clarke-Turnerit hajoaa!".Se oli varmaan niiden eka 5 V auto?.Mulla on tossa suora vitoinen eli se kulkee max noin 100km/h.Niistä laatikoista on GM A4 paperi tyyppinumeroita joista näkee missä on mm ylivaihde ja missä ei,nitä on todella paljon eri versioita!.Tulee mieleen kertomus vielä 1990-L kun tuli "Leikattu "cummins ja vanha autoilija myyntimehet sanoi " Tällä sä voi ajaa pienillä kierroksilla,säästyy ainetta".Sitten FULLER hajosi,korjaamopäälikkö sanoi " Sä olet ajanut pienillä kierroksilla!"
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:10:35 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?