/db VHK ajoneuvot

Kirjoittaja Aihe: VHK ajoneuvot  (Luettu 23764 kertaa)

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #15 : 30.04.13 - klo:13:15 »
Jyrkinkään vastaus ei selitä Tricentrol kilpeä, ei ne huvikseen ole niitä niittailleet siella Dunstablessa.
Kippilava on kuitenkin 5400 pitkä nosturin takia.

Rootes oli aikanaan tunnettu asiakkaan tarpeeseen tehtävistä ajoneuvoista.
Tämähän on kaikesta huolimatta Commer Commando (100). Auto julkistettiin v 1974 ensi kerran.

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #16 : 30.04.13 - klo:13:32 »
Ei selitä ei !Ja ei todellakaan niittaile huvikseen niitä kilpiä. Mutta mistäs nyt päättelet että on yleensäkin muutettu akseliväliä ? Minun mielestä siinä lätkässä pitäisi olla myös alkuperäinen akseliväli ja jos se on muutettu niin siihen kilpeen sitten merkitty myös uusi akseliväli.Näissä Tötseissä mitä Scania toi maahan niin sen muutoksen on tehnyt Scania,tai sitten valtuuttamalleen korjaamolle,eli alihankintaan.Ei niitä mikä tahansa rekikorjaamo todellakaan saanut tehdä.

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #17 : 30.04.13 - klo:14:36 »
Tarkistin vielä elimenluovuttaja ohjaamosta.
Minulla on siis Karrier Motors kilpi

Jakeluautosta löytyy puolestaan erilainen Chrysler kilpi.
Ja sen akseliväli on ollut tyyppitodistuksen mukaan 4600 mm.

Minä uskon syvästi että tämä minun vekottimeni on tehtaan toimeksiannosta lyhennetty tuotantosarjan mallista tehtaan alihankkijalla.
Karrier Motors Tehdas (=Chrysler) sijaitsi Lutonissa ja alihankkija Dunstablessa muutaman korttelin päässä.
Tricentrol chassis developents Ltd ei ollut mikään rekipaja jos ei suuren suurikaan.
On tehnyt myös Bedford alustojen muutoksia.
On olemassa edelleen nimellä Chassis developents Ltd mutta kaupparekisterin mukaan sittemmin vararikossa.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #18 : 30.04.13 - klo:17:55 »
Mä luulen että kaikki englantilaiset autot tedään tehtaalla sarja mallina ja joku erikoispaja vahvistaa takaapää t raskaaseen ajoon.Joissain TM Bedfordeissa on enkkulähteiden mukaan KIRKSTALL ilmatakajarrutkin,luulen että koko akseli?.Akselit voi olla SALISBURY (mm FORD ISO ATLAS ralliakseli,SHELBY AC  COBRAym.Paripyörä CF Petteri ja Transitparip),EATON tai tämä mainittu paja?.Eräs 1952 Amerikan FORD F7 BIGJOB  lukee 6WD akseleiden valmistajaksi MARMON &HERRINGTON
« Viimeksi muokattu: 01.05.13 - klo:12:37 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #19 : 01.05.13 - klo:11:48 »
Mä luulen että kaikki englantilaiset autot tedään tehtaalla sarja mallina ja joku erikoispaja vahvistaa takaapää t raskaaseen ajoon.Joissain TL Bedfordeissa on enkkulähteiden mukaan KIRKSTALL takajarrutkin,luulen että koko akseli?.Akselit voi olla SALISBURY (mm FORD ISO ATLAS ralliakseli,AC COBRAym.Paripyörä CF Petteri ja Transitparip),EATON tai tämä mainittu paja?.Eräs 1952 Amerikan FORD F7 lukee 6WD akseleiden valmistajaksi MARMON &HERRINGTON

Tässä taitaa olla selitys koko UTR:n propleemaan.Eli auto on jo alkujaankin ennen Suomeen tuloa ollut jo akselivälillä 4.05.Tricentrol on sen lyhentänyt taikka jatkanut siitä mikä se on sit ollutkaan.Mutta ilmeisesti se on koko täällä aktiivisen uransa,tosin kevyessä kun on vr:n vanha auto  :D ollut tuolla akselivälillä 4.05.

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #20 : 05.05.13 - klo:11:40 »
Sellainen Tricentrol chassis developement Ltd. (vuodesta 1982 Chassis developement Ltd)
sijaitsi 1981 parin korttelin paassa Commerin (Chryslerin) tehtaasta. Samalla seudulla oli myös Bedfordin tehdas.
Tricentrol teki muutoksia molemmille ja yhä vakuuttuneempi olen että tehdas tilasi muutoksen vakioautoon.
Firma on tänään selvitystilassa.

Elimenluovuttajahytin kynnyksessä on Chryslerin kilvet, mutta se onkin 4600 akselivälisestä jakeluautosta.

Sain muuten selville Valmetin DSA moottorin värisävyn se on  Winter tehtaan Irlanti. (Teknos osti Winter tehtaat 1986.)
Maalikauppa onnistui sekoittamaan oikean sävyn tuolla nimellä.

Korin värit Sadolux " lys grå" (2) ja "himmelblå (18)
Saa nähdä pystyykö vakio maalikauppani näihin väreihin.



Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #21 : 05.05.13 - klo:13:16 »
Juolahti mieleeni että tekiköhän tehdas niitä liukuhihna työnä ja kun sielläpäin maan tapa on että ohjauslaitteet oikealla ja sitten tulee tilaus nyt vaikka Suomesta jollekin vr:lle-20 kipaletta niin sanookohan sit pomo hihnan päässä " Pojaat sitten seuraavat kaksikymmentä tehdään ohjaus vasemmalle puolelle,ne menee johonkin härmään jakoautoiks "  :D Vai tuuppasko hihna niitä koko ajan ratti metsän puolelle ja sitten joku alihankita firma teki nämäkin muutokset niihin siellä.Vai tekiköhän ne muutokset sitten vasta täällä ?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #22 : 05.05.13 - klo:13:40 »
Voihan se olla mahdollista että BEDFORDkin lyhennnettiin alihankkijallla.Rungoissa ei kyllä ole ylimääräisiä reikiä missä jousenkorvat olis aluksi olleet?.Kerran tuli suomeen alkuperäisvaraosana jousikellon uusi ilmaputki.Asentajat sanoi se oli aivan liian pitkä!.Kiersivät kaljapullon ympäri muutaman lyhennyskiekan.Sopi varmaan pisimpään akselivälliin?Buldoggi petteri ainakin eroaa täysin oikeelta ohjattavasta,kaikki rakenneosat on eripuolella runkoa!.Ohjaussimpukan rungosta MENEE poljinakseli läpi.Se on aivan erilainen oikeelta ja vasemmalta ohjattavissa!.Simpukkakin.Jarrutehostin on liitännät peilikuvat se on eripuolella autoa!.Isoaa KHssa jossa vaihdelaatikko on kyljellään on oikeelta ohjattavissa eripäin!-Polttoainetankki on eri puolella ja suodattimet!,nekään putket ei käy jos ei toimiteta suorana ilman kuveja?.Englantilaisista korjausoppaista sen näkee..Kirjat on TS alkuisia_Training Supplement Clutch esimerkiksi      .Hi!
« Viimeksi muokattu: 07.05.13 - klo:12:19 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #23 : 05.05.13 - klo:13:54 »
Näin varmaankin on myös Tötsissäkin,eli Dodgessa.Aika homma jos nämäkin muutokset tehtiin jälkikäteen jossain firmassa.Mutta varmaankin jo tehtaan hihnalla ovat tehneet nämä muutokset.Lähettiväthän ne moottoritkin niihin täältä  :D niin todennäköisesti ovat sit heittäneet sen ratinkin tänne sopivampaan paikkaan,eli vasemmalle siinä samassa  :D Aika väkertämistähän tuo on ollut niiden kanssa ennenkuin auto oli valmis ja pojat pääsivät hämeentien E-baarin kautta paketteja jakeleen :) :)  Paljonkohan on auton alusta tullut sitten maksamaan ?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #24 : 05.05.13 - klo:14:01 »
10TN alusta ERT3 maksoi n 45000-50000.Pienet ilman tuplaperää ja ohj tehostinta  GM omala 4v laatikolla 15000-. Lähes LADA hinnalla sai kuorma-auton alustan  jolla 4TN kuormaa kulkee
« Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:14:31 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #25 : 05.05.13 - klo:14:11 »
10TN alusta ERT3 maksoi n 45000-50000.Pienet 15000-

Muistatko T.S. vielä minä vuonna on Petterit maksaneet tuon verran alustana ? Oikeastaan tarkoitin kysymykselläni että mitähän ne Dodget on alustana tullut maksamaan vr:lle kun niihin niitä moottoreitakin vaihtoivat vielä jälkikäteen ?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #26 : 05.05.13 - klo:14:22 »
1972hinnat.KH oli vain 10000- halvempi kuin halvin Kontio!
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #27 : 05.05.13 - klo:14:24 »
1972hinnat.KH oli vain 10000- halvempi kuin halvin Kontio!

Sitä luokkaa on hintaero ollut.Tosin Kontio oli 16.000 tn alusta kun tuo mainitsemasi Petteri on 10.000 tn.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #28 : 05.05.13 - klo:15:14 »
Tarkoitin K-M vahingossa kirjoitin KH.Tämä hintavertailu tais olla vuodelta 1967 joka vuosimallia mun K-M on ja Sisu oli K-138
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: VHK ajoneuvot
« Vastaus #29 : 05.05.13 - klo:15:20 »
Tarkoitin K-M vahingossa kirjoitin KH.Tämä hintavertailu tais olla vuodelta 1967 joka vuosimallia mun K-M on ja Sisu oli K-138

No ei se mitään.Hintaero oli varmaan jo myöhemmin paljon enemmänkin kuin tuon 10.000 mk.Vuonna-79 on Sisu LP-138 CVT maksanut alustana 162.000 markkaa