/db Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta

Kirjoittaja Aihe: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta  (Luettu 16706 kertaa)

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #15 : 04.05.13 - klo:04:42 »
Löysin FL 610-615 ohjekirjakopion missä vaihteistot on S5-35C 13" kytkin , S5-35B 14" kytkin, S6-65 14" ja 15" kytkimiä ja R52 15" kytkimellä aina.TätähänFL  versioo  ei aluperäinen kysyjä toki kysynytkään.FL 4 ei kirjassa?     -F 7-25 laatikossa R52 on ainakin se heikkous että 7-8  väli on pitkä,kaipaa puolitusta,myös siis 3-4 mutta pienillä nopeuksila ei niin haittaa -liianpieni kone,pieni tehollinen vetoalue Turbo Intercoolerissa
« Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:04:46 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #16 : 04.05.13 - klo:09:36 »
Itselläni on ollut pari Volvoa joista toinen N7 ja toinen F7.Molemmissa olikin sitten vaihteistona SR-62 ja siinä on vaihdekaava sama kuin SR-52:ssa mutta on puolittajan kanssa.Siitä löysi joka tilanteseen pykälän  hyvin kun joka pykälän sai puolittaa,myös hidas alueenkin pykälät.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #17 : 04.05.13 - klo:10:16 »
Vuoret vierii ja kehitystä tapahtuu .Mulla on tässä N 7 ohjekirja,laatikosta1974  sanotaan R51 ,ei puolittajaa-    1979  1979 F7 oli se,tarkoitin vaan että sitä tarvi.Vitosella luopuisin Ohjekirjasta VOLVO N 7 1974,sais silläkin 2 LIDL lonkeroo.
« Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:10:19 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #18 : 04.05.13 - klo:10:44 »
 Nyt hyppään paljonkin sivuun itse aiheesta mutta en malta olla kysymättä T.S.:ltä kun tiedät noita kuorma-autopurkaamoita niin oletko nähnyt niissä D-sarjan Fordeja missään ? Kaverilla olisi tarvetta D 910 vm-74 hytin erilaisista osista.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #19 : 04.05.13 - klo:14:37 »
Orimattilan Romussa on tekniikkaa,hytit on melko kehnoja.Yksi kokonainen V8 DIESEL Ciustom on.Kannattaa kysyä kaikkien ruotsalaisten osia ja myös kotimaisen.myös pari mersua osia,hytit
« Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:15:10 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Mikko V.

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #20 : 05.05.13 - klo:00:48 »
Selvisihän se probleema. F-4:ssä on ZF:n laatikko ja mallina S5-24/3, samaa laatikkoa on käytetty myös Fordin kromosomi-transitissa, eli A-sarjassa. Myös Renault on käyttänyt tätä ZF:n teosta omassa Midlum-sarjassaan pienemmissä malleissa.

Yllättävin käyttäjä oli Aston Martin, jolla on ollut Vantage-mallissaan saman laatikon henkilöautoversio.
Mercedes-Benz LA-312/42
Scania-Vabis L76 x2
Mercedes-Benz LP-913

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #21 : 05.05.13 - klo:01:20 »
Orimattilassa taitaa olla 1 kokonainen renault ja vissiin osina yksi tai useampi?
Eiköhän tää ollu tässä?

tatuplan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Volvo F4 tietokaipuuta voimansiirrosta
« Vastaus #22 : 11.06.13 - klo:11:02 »
Hei!

Olen laittamassa F616-kuormurin peräkärryiksi, josta jää etupää+vaihteisto+kartaani ylimääräiseksi. Vaihdelaatikko on 6+1 vaihteinen.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin ottakaa yhteyttä. Osat Pöytyällä