/db Tietoa Bedfordin uusiokäytöstä.

Kirjoittaja Aihe: Tietoa Bedfordin uusiokäytöstä.  (Luettu 16069 kertaa)

ojaniitty

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Tietoa Bedfordin uusiokäytöstä.
« : 02.05.18 - klo:23:57 »
Tervehdys uudelta liittyjältä.
Vanhan auton jatkoelämää ajatellen tuli ajatus kysyä paremmin asiaa tuntevilta vähän apua ja neuvoja.
Rekisteriote vielä löytymättä joten on tarkemmat tunnistetiedot vähän puutteellisia, tiedossa ja muistikuvana seuraavat . Bedford buldokkimalli ,kutosen kone,5-v laatikko ja tuplaperä,isoilla pyörillä,ilmatehostetut nestejarrut ja muistikuva että 1972 malli. Palvellut aikanaan Alkon pitkälavaisena kapellilava autona.
Penkinjalan kyltissä ilmeisesti tuo tyyppi mitä aikaisemmista keskusteluista  koitin tulkita ,tässä on seuraavaa tekstiä.
ERT3D1T190058 FIN 750971
4RD 1X3 
Tuossa nuo 2 ylintä riviä ,selvinneekö noista sen verran tietoa että onko autolla säilytysarvoa jotenkin . Ajokuntoinen on vielä mutta hankala nurkissa käytellä tuollaisena ,korjauksia tietty matkan varrella tehty ja ruoste taas osansa hytistä ottanut joten ei museokunnossa ole .
Peräkärryt tuosta on ajatus tehdä vaan ajattelin että kannattaako sitten purkaa jos kokonainen jotakuta kiinnostaisi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.18 - klo:00:00 kirjoittanut ojaniitty »

markkup

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Tietoa Bedfordin uusiokäytöstä.
« Vastaus #1 : 31.05.18 - klo:21:40 »
Terve

Sen perusteella, mitä ulkoa muistan koodista (avain ei ole nyt käsillä), autosi on vuosimallia 1971. Voin avata myöhemmin lisää, jos kiinnostaa. Tuskin siitä kuitenkaan säilytysarvon kannalta merkittävää lisätietoa löytyy, sehän kertoo vain auton tekniikasta. Samat asiat kerroitkin jo itse sanallisesti.
Näitä raskaampia malleja on säästynyt varsin niukasti, varsinkin kun muistaa, että ne ovat aikanaan olleet varsin yleisiä, Sisut, Volvot ja Vanajat menevät arvostuksessa kaukana edellä, ja mielenkiinto kohdistuu etupäässä niihin. Pikkupyöräisiä Bedfordeja on säilynyt hiukan enemmän, ilmeisesti koska ne kevyen käytön vuoksi ovat olleet suht' helposti kunnostettavia.
Mielestäni auto on ilman muuta säilyttämisen arvoinen, yhtään perävaunua näistä ei enää pitäisi tehdä. Itsekin olisin siitä varsin kiinnostunut, jos ei olisi jo samantapainen auto työn alla. Jos et itse halua pitää sitä, tarjoa reippaasti muille. Myynnin kannalta tiedon levittäminen on a ja o, tuntuu, että tämän tapaisia projektikohteita kyllä on, mutta mahdolliselle ostajalle tieto kulkee usein vain sattumalta. Vetkun myyntipalsta on tietysti hyvä kanava, mutta kannattaa käyttää kaikkia muitakin mieleen tulevia myyntipalstoja: Tori.fi, Nettikone ym.

Markku