/db Bedford RL 1960 valmistenumero

Kirjoittaja Aihe: Bedford RL 1960 valmistenumero  (Luettu 8310 kertaa)

raippa54

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Bedford RL 1960 valmistenumero
« : 20.03.21 - klo:11:37 »
Missähän tuon Bedford RL vm. 1960 auton valmiste/runkonumero sijaitsee, tai missä noiden vanhojen Pettereiden runkonumerot yleensä on, kai ne on meistetty johonkin runkoon, eikä vaan tyyppikilpeen?
« Viimeksi muokattu: 20.03.21 - klo:18:47 kirjoittanut raippa54 »

Sisulla

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Bedford RL 1960 valmistenumero
« Vastaus #1 : 21.03.21 - klo:15:57 »
 Moi, eipä tainnut tuohon aikaan olla vielä kaikissa meistettyä rungon numeroa. Traderiin vm -61 katsastusinsinööri vaati vasta 1966 meistetyn numeron messinkikilven lisäksi.

raippa54

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Bedford RL 1960 valmistenumero
« Vastaus #2 : 22.03.21 - klo:07:57 »
Kiitos tiedosta. Vähän tuon suuntainen tieto minullakin on. Kuulin, että joihinkin näihin Bedfordeihin olisi meistetty tuo valmistenumero vasta maahantuojan tai merkkiliikkeen toimesta täällä Suomessa.
Mitenhän lienee tuon peltisen tyyppikilven laita museotarkastuksessa ja katsastuksessa? Minun "aihiosta" sitä ei ainakaan löydy enää mistään. Valmistenumerohan löytyy vielä tallessa olevasta rek. otteesta ja senhän voi varmaan vaikka itse meistää tuonne runkoon.?

Sisulla

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Bedford RL 1960 valmistenumero
« Vastaus #3 : 23.03.21 - klo:11:20 »
Joo, kyllä sen voi itse lyödä runkooon mahdollisimman lähelle kilpeä, jos on mahdollista tai sitten johonkin muuhun sopivaan paikkaan. Katsastusmies sitten todennäköisesti vielä lyö siihen numeron kahta puolta omat merkkinsä. Näin olen ainakin itse toiminut vastaavanlaisessa tapauksessa.