/db Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet

Kirjoittaja Aihe: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet  (Luettu 31379 kertaa)

kilpan

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 94
Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
« Vastaus #30 : 20.07.08 - klo:13:13 »
Laittakaas muutkin kuvia laitteistanne, vaikka tähän samaan topiciin. Kuva päivässä pitää mielen virkeänä ;D

Pistäkää kuvia vaikka mun sähköpostiin, niin voin ne linkittää tänne, jos ette itse osaa?

Sisu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 43
    • Sutii
Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
« Vastaus #31 : 18.12.08 - klo:20:08 »
Laittakaas muutkin kuvia laitteistanne, vaikka tähän samaan topiciin. Kuva päivässä pitää mielen virkeänä
No tässä jatkoa. Eli mikä nosturi kyseessä.


M-162

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
« Vastaus #32 : 18.12.08 - klo:22:06 »
Merkki on Peku, eli tunnetaan myöhemmissä vaiheissa Foresterinakin. Tyypiksi sanoisin 897... Vai olisiko järeämpi?

Sisu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 43
    • Sutii
Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
« Vastaus #33 : 19.12.08 - klo:17:45 »
Hyvä hyvä. Antaa tulla vaan vastauksia. Itse vaikka nosturin autoineen lavoineen omistankin niin en tiedä nosturista mitään muuta kuin kunnossa pitäisi olla. Mitään kylttiä tai logoa en nosturista ole vielä löytänyt.
Eli joku muu tietävempi saa sanoa että mikä on oikea vastaus.
Koura on nosturiin hakusassa. Pyörittäjä löytyy. Entinen omistaja ei antanu kouraa mukaan kun oli sovittanut sen kaivinkoneeseensa  :-[
Sivukuva:
http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_itemId=18372

M-162

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
« Vastaus #34 : 20.12.08 - klo:22:48 »
Kyllä se Peku/foresteri on ainakin varmasti. En tiedä koska vaihdos nimessä on tapahtunut. Epäilen -80 luvun loppu puolta. Nykyäänhän se on jo Kesla foresteri. Sen tunnistaa tuosta pystytornin juuresta, siinä on tuollainen levy. Mitkä nuo laatikot ovat kääntösylintereiden alla? Onko niissä käännön öljyt? Vai mitkä säiliöt ne on? Foresteri 897 on mielestäni ilman niitä. Siinä on ainakin tuplakääntö, kuten tuossa sinullakin. Vanhempia Pekuja oli valkoisina ainakin joissa punavalkoiset tarrat merkistä ja tyypistä.
Peku 20100 on ainakin liian järeä ollakseen tuo. Puomi on paljonkin isompi.

Sisu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 43
    • Sutii
Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
« Vastaus #35 : 26.12.08 - klo:09:51 »
Kiitoksia vastauksista. Nyt tiedänkin mihin suuntaan käännän vanhan kakkossarjalaisen Scanian keulan. Ollaan juuri nyt Kesälahdella jossa Keslan vaikutus on ollut varsin suuri. Isäni serkku pentti oli aikoinaan keslan testaaja ja ajonäytösmestari joten osalistui näin hieman kehittämistyöhönkin. Varsinkin moton puikoissa Suomen eliittiä. Nyt kumminkin jo eläkkeellä ja rakentelee kaikenlaista ja pitää kuntoaan yllä savotta hommilla. Moottorisahaakaan ei edelleenkään vierasta. Hänellä mukavan reipas karjalaistapa puhua ja tarinat menneiltä ovat vielä paikallisella murteella höystettynä varsin mielenkiintoisia. Hän mm.-60 luvulla ajellut paljon kuorma-autoo mm. Savonlinnan ympäristössä. Taidampa ottaa muistikortillisen videokameran mukaan visiitille jos vaikka tallentais muutaman muistelon.

Tässä kuvassa ollaan Pentille hakemassa Mersua Saksanmaalta. Pitihän se Pentin testata Kiminkin Mersun matkalla kun mersu kuume oli päällä.
http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2753&g2_serialNumber=4

Rauhallista Joulun jatkoa
« Viimeksi muokattu: 26.12.08 - klo:09:57 kirjoittanut Sisu »