/db Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa

Kirjoittaja Aihe: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa  (Luettu 16302 kertaa)

koojii

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 99
Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« : 06.04.08 - klo:21:31 »
Olipa kokemus!
Joitakin vuosia on tullut suunniteltua tulla Vetkun ajoja katsomaan ja nyt se tuli toteutettua.
Ja oikeen viimesen päälle.
Ja mikä parasta niin pääsinpä vieläpä lempimallini kyytiin eli "kutos sarjalaiseen".
Oli se niin vakuuttava kokemus että ihan meinasi muutamaan otteeseen tulla "tippa lasiin"...
Kyllä se AEC:n ääni on musiikkia. Silmät siinä kostui...
Että vielä kerran suuret kiitokset Orimattilaan Laineelle kun kyytiin pääsin!
Seminaarikin oli hieno tilaisuus, siellä tuli tietoa asiaa ja mukavia tarinoita.
Mielenkiintoinen yksityiskohta oli sellainen joka ihan laittoi ihmettelemään,
että kuinka hienoja ihmisiä noita hienoja autoja ajoi.
Siinä kun menin esittelemään itseni niin kuljettajat oli kuin vanhoja tuttuja ja juttu alkoi lentämään.
Eli pelkkää positiivisuutta koko tapahtuma kaiken kaikkiaan!!!
Että tämä oli sellainen kokemus joka syöpyi tällaisen tasamaan tallaajan mieleen varmasti ikiajoiksi.
Täytyykin alkaa käymään tapahtumissanne.

Kiitos vielä kaikille!
 






vanaja66

  • Vieras
Vs: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« Vastaus #1 : 09.04.08 - klo:21:45 »
Huh huh olipa hieno viikonloppu vaikka meidän porukan autossa tekniikka petti jo alkutaipaleella niin siitä huolimatta minulle tuli siitä mahtavan hieno viikonloppu.Nimittäin Olin tulossa ajoon Reo-bussilla mutta tuli vesipumppuongelma ja minun oli luovuttava ajosta,kyllä harmitti mutta ei sille mitään voi kun tuo tekniikka on sellaista.Kiitos vielä sille siniharmaalle Jyry-Sisu-miehistölle ketkä hinasivat Reon takaisin tallille.Ollessani Reon ohjaimissa kun sitä hinattiin niin muistin yhtääkkiä että Sisun katolla on linjakilpi jossa lukee TYRVÄÄ-PARIISI ja tuli tunne että näinkö sitä pääsee vielä Pariisiin asti vaiko vaan Tyrväälle :D. Reolla olisi ollut pieni ajotehtäväkin heti kohta aamiaisen jälkeen mutta siitäkin oli luovuttava.

Ajotehtävä olisi ollut viedä repsikkajaosto eli " kotijoukkueiden komentajat " pukutehtaalle.Soitto paikalliseen bussifirmaan ja heiltä tuli bussi sopivasti daameja noutamaan ja näin saatiin homma menemaan jopa aikataulussa eteenpäin,itse vielä hyppäsin bussiin varmistamaan että pääsevät perille.

No minähän jäin sitten jalkamieheksi ja tuumasin että milläs minä nyt pääsen eteenpäin ja kadun varrelle katselemaan upeaa kuorma-autokolonnaa. Huomasin siinä että onpas tutun näköinen Vanaja letkassa mukana.Tuttu Vanaja oli tuo H:linnan palokunnan entinen säiliöauto joka on jo lähes legenda ja ohjaimissa auton nykyinen omistaja tosi kova kuorma-auto entisöijä Arto Toukovalkama ja Arton kyydissä sitä sitten pääsin tuossa letkassa torille.Hienosti Arto käsitteli Fullerin-laatikkoa ei meinaan " rusahtanut " kertaakaan.Iso kiitos Arto vielä hyvästä kyydistä.

Lauantai päivä menikin sitten torilla melkeinpä koko päivä tuttujen kanssa rupatellessa.Yhteen kysymykseen törmäsin noiden kahden päivän aikana lähes kyllästymiseen asti.Nimittäin kun minulta oli kysytty 7-kertaa ETTÄ ONKO JYKÄ SINUN VANAJA TÄÄLLÄ ? niin ryhdyin laskemaan montako kertaa sitä minulta kysytään ja lopputulos olikin sitten niinkin huikea kuin 51-kertaa kun sunnuntai oli illassa.Kun vastasin kysyjille että ei ole että olen myynyt Vanajan pois niin heidän ilmeet olivat kutakuinkin näin :o mutta kun sanoin heille että olen ostanut toisen Vanajan tilalle mutta en vielä päässyt sillä tulemaan niin heidän ilmeet muuttuivat tälläiseksi :D.Päivä rupesi olemaan päätöksessä ja autot pikku hiljaa rupesivat starttaamaan kohti yöpymyskohdetta niin pääsin opastamaan yhtä porukkaa Suomen kasarmille,ja pääsin ( jouduin ) Volvon kyytiin :D Lasse ymmärtää varmaan tuon jouduin mikä suluissa on.Tämä oli Lasselle vastaus minulta kun hän sanoi minulle sunnuntaina että sinunkin viikonloppu meni hyvin kun pääsit Volvon kyytiin :D.Hämäläinen kun olen niin tämäkin vastaus tuli vähän jälkijunassa.Hieno kyyti oli tuo Hietsalon Lassen Volvo kyytikin,kiitos Lasse.

Sunnuntaista olenkin jo kommentoinut miten hieno oli tuo seminaari kaikkineen filmeineen ja luentoineen.

Niin siinä aina käy että kaikki kiva ja hyvä loppuu aikanaan,niin kävi nytkin mutta minulla kävi taas tuuria.Nimittäin Wexi rupesi veimaamaan Republicia käymään viedäkseen auton väliaikaiseen säilytyspaikkaan täällä H:linnassa niin kysyinpä että tarvitko apua ja suunnistajaa niin hän vastasi että kyllä.Nyt tulee se minun hyvä tuuri sunnuntailta,nimittäin pääsinpä Wexin kyytiin kun veimme vanhuksen tuonne säilytykseen.Nyt tästä eteenpäin kun katselen Republicia joko kuvissa tai sitten ihan " livenä " niin voin siinä vähän olla rinta rottingilla ja todeta että on sitä pojaat vaan tuonkin auton kyydissä oltu :D :D Niinpä peittelimme vanhuksen tuonne väliaikaiseen säilytykseen ja sinne auto jäi odottamaan taas uusia seikkailuja. Iso kiitos Vetkulle ja tapahtuman järjestäjille.

Mennyttä viikonloppua muisteli Jyrki.


Jallu

  • Vieras
Vs: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« Vastaus #2 : 09.04.08 - klo:23:20 »
Tervehdys!

Kiitokset kehuista! Mukavaa, että viihdyitte. Kyllähän meillä on aina mukavaa, mutta kieltämättä tämä tilaisuus tarjosi poikkeuksellisen paljon myös katsojille ja kuulijoille.

Käykää toistekin!

t. Jallu

vanaja66

  • Vieras
Vs: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« Vastaus #3 : 10.04.08 - klo:19:29 »
 :D :D Ei revitellyt Wexi.Kyllä hän käsitteli autovanhusta todella siististi ja hienosti,eikä muuten rutissut eikä narahdellut vaihteetkaan kun Wexi vaihteli.Epäilenkin että edellinen omistaja on ajanut rengaat tuohon kuntoon  :D :D

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« Vastaus #4 : 10.04.08 - klo:21:13 »
Kiitos minunkin puolestani järjestäjille ja veteraani kuorma-autoilla tapahtumaan osallistujille  hienosta tapahtumasta .Itse en päässyt kenenkään kyytiin varmaan jo senkin tähden etten sitä keneltäkään kysynyt , mutta mukavan rupattelu hetken vietin Vanaja veteraani Oiva Lehmustolan kanssa kun hän muisteli menneitä aikoja tehtaanpalveluksessa.

Jallu

  • Vieras
Vs: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« Vastaus #5 : 11.04.08 - klo:21:40 »
Tapahtumasta en ole varma, mutta harmaa se oli ja vankikuljetus oli päivän teema. Pari vankia kuulemma pääsi puntiksellekin. Kuva harmaasta Repusta on Automobiili -lehden viimeisimmässä numerossa. Mutta nyt on peli viimesen päälle: väritys on alkuperäinen ja ohjaamokate päällä. Mielestäni tuo kate viimeisteli auton ulkoasun ja helpottaahan se auton esittelyä huonolla säällä.

Oletteko muuten panneet merkille, että Repussa on lähes kuusilitrainen nelipyttyinen voimakone! Ilmeisesti kampiakseli ei ole täysin vastapainoin varustettu, on värinät meinaan sitä luokkaa... Ja tehoakin lähtee reipaat 30 hv.

On ne ajat muuttuneet. Sehän näistä peleistä niin kiehtovia tekeekin; ei ehdoton paremmuus ja vertailu toisiin, vaan fiilinki! Ehkä juuri sen vuoksi ma-kuorma-autoharrastuksessa on mielestäni jotain erityistä lämpöä. Ihmiset ovat ystävällisiä ja keskinäinen kilpailu loistaa poissaolollaan.

t. Jallu

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Kevätpäivän tasaus Hämeenlinnassa
« Vastaus #6 : 11.04.08 - klo:21:55 »
Yhteis työ on voimaa ja kun kaikilla on sama harrastus ja päämäärä niin miksipä sitä ainakaan enään veteraani autoilun myötä tuota kilpailu henkeä toisi esiin kun kyseessä ei ole kuitenkaan mikään urheilu laji jossa kamppaillaan paremmuudesta .