/db Vanaja paloauto, kiire on!

Kirjoittaja Aihe: Vanaja paloauto, kiire on!  (Luettu 24582 kertaa)

Eki

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #30 : 28.02.09 - klo:04:46 »
Itselläni on melkein 20v. vanha kissa eli näen asiat näin ;D Olen antanut itseni ymmärtää, että myös miehistönkuljetushyttiä ei voi vaihtaa normaaliksi eli tässä tapauksessa ns. pornohyttiä. Tosin tästä autosta voisi saada kuorma-auton nykyisellä hytillä sillä se näyttäisi olevan erillinen kuormalavaan nähden. Eli lavaa tms. mukavaa voisi ehkä rakentaa jatkoksi ;D
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:05:19 kirjoittanut Eki »

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #31 : 28.02.09 - klo:08:48 »
Tuon mallisen Vanajan varaosien ostaja "kanditaateista " en tiedä mutta sen tiedän että eräällä harrastajalla on  vanaja jossa on Cadillac moottori ja se auto odottaa entisöintiä .

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #32 : 28.02.09 - klo:09:01 »
Voi ne mitkä odottaa entisöintiä on tehnyt sitä jo 30V ja menneet selviksi!.(minullakin on yksi sellainen nurkantakana!).Ne ei valmistu ikinä!.Eikä niitä myydä kun ne saa"helpolla" museorekisteriin!ja maksaa 6000-e kun on melkein valmis!
Eiköhän tää ollu tässä?

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #33 : 28.02.09 - klo:09:20 »
Kauanhan on vanajan täytynyt toki seistä  jos on 50 luvun alkupuolella valmistunut ja nyt ollaan 2000 luvulla mutta kun on ajamalla talliin viety niin en pidä kovinkaan toivottomana yksilonä ,ja onhan sillä seuraa siellä tallissa kun on 2 kpl 6x6 vanajaa vieressä joista toinen on jo viittä vaille valmis MR-kilpiin ,eli nyt puhutaan harrastajasta ei harrastelijasta .Myyntiin nuo tuskin tulevat ei ainakaan lähiaikoina sen paremmin kuin mihinkään näyttelyihinkään koska ei ole kuuluva ymmärtääkseni mihinkään seuratoimintaan vaikka on jo kauan harrastanut vanhoja kuorma-autoja ja tuo 6000€ taitaa olla entisöimättömästä semmoinen summa että on hiukan yläkanttiin  heitetty? ;D sillä minä en ainakaan ole tuommoisiin summiin törmännyt vielä vaikka on noita "myyntitarhoja"tullut kierreltyäkin voihan olla että semmoisiakin summia pyytelevätkin jossain joilta kuilta ;D.
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:16:33 kirjoittanut Jasa »

vanaja66

  • Vieras
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #34 : 28.02.09 - klo:09:50 »
Miksi tuo hytti ylipäätänsä pitäisi vaihtaa? tuohon kun löytyisi ne kadoksissa olevat tikkaat,ja semmoiset näkyy olevan Mouhijärven miehellä jopa myynnissä,edellyttäen että ne ovat tuon Vanajan kanssa samaa ikää ja kohtuuhintaiset.Näillä eväillä sitten mr-tarkastukseen ja katsastukseen.Minusta tuo Vanaja menisi pilalle jos siihen asentais ns normaalihytin ja lavan! auton historia on juuri tikasauto ja sellaisena se pitäisi säilyttää,meinaan eikös silloin voisi sanoa että todella harvinainen Vanaja.Mikäköhän on tämän Vanajan vuosimalli? Minusta se ei ihan 50-luvun alkuun sovi,mutta sen puoltaväliä ja siitä ylöspäin veikkaan.

Kyllä minustakin tuo 6000-Euroa tuntuu melkoisen kovalta hinnalta jostain aihiosta.Tietysti jos se aihio on joku sellainen todella harvinainen joita ei ole koko mailmassakan montaa säilynyt ja edes valmistunut,mutta silti.Itselläni on tuo 6x4 tyypin Vanaja vm-66 ja niitä ei ole koko maailmassakaan edes tehty 3-kappaletta enempää,mutta jos sitä olisin myymässä ja joku siitä edes puolet tuosta summasta ( 3000 euroa ) maksaisi niin hänestä tulisi oitis tuon nyt todella harvinaisen Vanajan joita ei koko maailmassakaan ole muita jäljellä kuin tuo yksi niin sen uusi omistaja,jätän tarkoituksella sen " onnellinen " sanan pois :D No en minä sitä kyllä nyt ole myymässäkään.

« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:10:12 kirjoittanut vanaja66 »

Eki

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #35 : 28.02.09 - klo:21:32 »
Lainaus
Miksi tuo hytti ylipäätänsä pitäisi vaihtaa? tuohon kun löytyisi ne kadoksissa olevat tikkaat,ja semmoiset näkyy olevan Mouhijärven miehellä jopa myynnissä,edellyttäen että ne ovat tuon Vanajan kanssa samaa ikää ja kohtuuhintaiset.Näillä eväillä sitten mr-tarkastukseen ja katsastukseen.Minusta tuo Vanaja menisi pilalle jos siihen asentais ns normaalihytin ja lavan! auton historia on juuri tikasauto ja sellaisena se pitäisi säilyttää,meinaan eikös silloin voisi sanoa että todella harvinainen Vanaja.

Kyllä oli helppo olla samaa mieltä :D Olen täsmälleen samaa mieltä :)

MouhijärvenMies

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #36 : 28.02.09 - klo:22:26 »
En osaa noita tikkaita varmaksi ajoittaa. Nää on Hauholta Virtasen Matin plaanilta, kuvittelin että nää olis voinu olla -37 Ford paloauton päällä kun semmoisenkin osia siellä oli. Tosin tikkaat olis siihen varmaankin laitettu jälkikäteen, 50-lukuisiksi niitä veikkaan. Tiedä vaikka olisivat olleet Vanajan päällä, olihan siellä sitäkin tavaraa paljon.

Kohtuuhinta on näidenkin osalta hyvin suhteellinen käsite, nää on toimivat, alkuperäiset mekaaniset tukijalat paikallaan, Matti on vaan pultannut alle akselin ja vetoaisan. Tonnin olen niistä pyytänyt ihan käyttöarvona, jos lähden hakemaan jotain muuta laitetta millä pääsee yhtä tukevasti 12 metriin niin rahaa palaa selvästi enemmän. Mutta vaihtaakin ne voidaan johonkin sopivaan.

vanaja66

  • Vieras
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #37 : 01.03.09 - klo:07:02 »
En osaa noita tikkaita varmaksi ajoittaa. Nää on Hauholta Virtasen Matin plaanilta, kuvittelin että nää olis voinu olla -37 Ford paloauton päällä kun semmoisenkin osia siellä oli. Tosin tikkaat olis siihen varmaankin laitettu jälkikäteen, 50-lukuisiksi niitä veikkaan. Tiedä vaikka olisivat olleet Vanajan päällä, olihan siellä sitäkin tavaraa paljon.

Kohtuuhinta on näidenkin osalta hyvin suhteellinen käsite, nää on toimivat, alkuperäiset mekaaniset tukijalat paikallaan, Matti on vaan pultannut alle akselin ja vetoaisan. Tonnin olen niistä pyytänyt ihan käyttöarvona, jos lähden hakemaan jotain muuta laitetta millä pääsee yhtä tukevasti 12 metriin niin rahaa palaa selvästi enemmän. Mutta vaihtaakin ne voidaan johonkin sopivaan.

Eipä kuullosta tuo pyytämäsi tonni,ainakaan minun mielestä kohtuuttomalta toimivasta laitteesta ja vielä kun ovat todennäköisesti juuri 50-luvulta niin siinä olisi sopiva " paketti " tuon Vanajan päälle.En tiedä kuinka paljon tuossa Vanajassa itsessään on laittamista vielä,kuvasta päätellen ei kovin paha mutta toimiiko tekniikka ja kuinka paljon on esim peltityötä ym ja siltä osin tulee vielä kustannuksia.Eli jos ajatellaan näin nyt kun on jo summat tiedossa eli 2600+1000=3600-euroa niin ei vielä minusta ole kohtuutonkaan summa toimivasta pelistä.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #38 : 01.03.09 - klo:08:24 »
Mulla on vanhoja PALONTORJUNTA lehtiö 1950-L alkaen joissa paloautoja tehtiin vielä Liittoutuneiden Ylijäämävaraston ennen sotaa tehtyihin FORD SUSSEX alutoihin joten voinee olla 37 näyttävä nokka Englantilaisessa FORD uudemmassakin? ja tehty tikkaat Suomessa 1950 L,etsin kuvan kun palaan illalla Turusta
Eiköhän tää ollu tässä?

MouhijärvenMies

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #39 : 01.03.09 - klo:15:09 »


Joku varmaan tunnistaa milloin Nummelan kyltti näytti tommoiselta, vai pysyikö se samannäköisena vuosikymmenestä toiseen.

Heko

  • Vieras
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #40 : 01.03.09 - klo:16:49 »

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #41 : 01.03.09 - klo:20:35 »
Tässä kuvassa on Ka hyttiä jatkettu,tuulilasit erilaiset ja 6-p etuakseli,kevyempi ja vanhempi?
Eiköhän tää ollu tässä?

vanaja66

  • Vieras
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #42 : 01.03.09 - klo:20:50 »
Tässä kuvassa on Ka hyttiä jatkettu,tuulilasit erilaiset ja 6-p etuakseli,kevyempi ja vanhempi?

Varmaankin jostain 50-luvun alusta,voipi mennä johonkin 40-luvun loppuunkin vuosimalli.Vanajamerkki nokassa " juoruaa " jotain vuosimallistakin.

ollikoo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #43 : 09.03.09 - klo:01:14 »
Tuo kuvassa näkyvä vanha Vanaja J161 on mitä ilmeisimmin -53 mallia, mutta on rekisteröity tikasautona vuonna -55.

Mitä sitten taas tulee myynnissä olevien tikkaiden ikään, niin 50-luvun alun ja puolenvälin "Nummela" merkki on ollut toisen näköinen, joten tikkaat ilmeisimmin hieman tuoreemmat.

anglia67

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Vanaja paloauto, kiire on!
« Vastaus #44 : 11.03.09 - klo:17:49 »
..............
« Viimeksi muokattu: 14.05.09 - klo:18:16 kirjoittanut anglia67 »