Kyllä mun mielestäni tämä on ihan asiallinen aihe, aika pelottavaa ajatella että mitä jos oikeasti tietoa on kadonnut - vaikka niin ei olisikaan käynyt niin se saa kuitenkin ajattelemaan voisiko tässä asiassa tehdä jotain parannuksia. Liittymättä siihen onko oikeat kortit hävinneet tai mitä on käynyt - mutta olen joka tapauksessa sitä mieltä että jokaisella Vanajan/Sisun omistajalla pitää olla mahdollisuus saada oman autonsa kantakortista kopio tai tiedot. Sen takia katson aika karsaasti 20,-/kortti rahastuksia, koska tiedon pitäisi olla esim. harrastekerhoilta tai valmistajalta saatavissa. Jos ollaan vielä tarkempia tuon ilmoituksen suhteen niin siinä pitäisi mainita jos kyseessä on kopio, muussa tapauksessa kuluttaja saa käsityksen että puhutaan alkuperäisestä kortista.
Itse kannatan ilmaisen informaation jakamista, kaikki mikä liittyy näin pieniin valmistajiin kuin Vanaja ja Sisu, tulee olla kaikkien saatavissa. Se helpottaa kirjailijoiden hommaa, tutkimuksia ja autojen entisöintejä. Tiedän että valmistajilta puuttuu muutoissa hävinnyttä tavaraa jonkun verran - mutta se mitä on kannattaa ehdottomasti säilöä varmaan paikkaan ja laittaa saataville digitaaliseen muotoon internetiin. Tiedot voidaan syöttää vapaaehtoistyöllä, olen itse valmis tekemään korvauksetta rekisteriä varten työtä joiden avulla tietoja voidaan syöttää ja lukea, jos vain tiedän että että arkistosta saadaan laaja ja se tavoittaa mahdollisimman monta ihmistä.