Hytti on sisältä "modernimipi" eli musta kojetaulu ja lämpimän ruskea sisusta. Ajovalot on nostettu puskurista maskin alaosaan. Ero ei taida olla kovin iso koska Ruotsissa oli myynnissä parikin pelia, joissa 140 alkuperäisen hytin tilalle oli vaihdettu 111 hytti.
Eikös nuo ajovalot nostettu puskurista maskin alaosaan jo vuonna 73 ja ekat 141 tuli markkinoille Suomessa 70-luvun puolivälin jälkeen muistelisin että 1977
Uusi de luxe -ohjaamo ruskealla verhoilulla ja mustalla muovikojelaudalla tuli 140 -malleihin '75 alusta, vai esiintyikö Suomessakin jo edellissyksynä. Välivaiheen mallit, joissa valot ovat jo maskissa, mutta hytin sisusta, merkit yms. vielä vanhaa 0-sarjaa, ovat muuten yllättävän harvinaisia. Tehty siis vain parina vuonna, '73 ja '74.
En tiedä kuinka se noissa 140 scanioissa oli mutta viimeiset nokkamallin 110 Scaniat oli tuolla mustalla muovisella kojelaudalla ja ruskealla verhoilulla. (joskus sellaisella pienen pätkän ajanutkin ja oli 1974 loppuvuodesta rekisteröity). Päälisin puolin minä en näe noissa viimeisissä o sarjan autoissa eroa 1 sarjan autoihin.
Tuuletusikkuna jäi pois kun niitä ohjaamoja päivitettiin 110:stä 111 :seen eli se kojelaudan/verhoilun muutos,lähinnäkin noista buldog ohjaamoista en osaa löytää eroa viimeisen 140 ja ensinmäisen 141 välillä .
Tuo tuuletusikkuna juttu koski ilmeisesti 8- ja 11-litraisilla moottoreilla olevia nokkamalleja. Pitää muistaa noita eroja vertailtaessa, että 110 malli muuttui 111 malliksi aiemmin kuin 140 muuttui 141 malliksi. Ohjaamon sisustus muuttui näissä yhtäaikaa mutta mallimerkintä muuttui vasta kun kasikoneen tehot nousi 350:sta 375:een. Eli LB/LBS 140 mallia on vuosimallista riippuen sekä vanhemmalla siniharmaalla sisustuksella sekä uudemmalla ("1-sarjan") ruskealla verhoilulla varustettuna. De luxe ohjaamo oli sitten paremmin varusteltu versio ruskea sisusteisesta ohjaamosta, selvimmin tämän hytin erottaa karvamatosta lattialla ja moottorin päällä.
Kyllä, ikkunamuutos nimenomaan kuutoskoneellisissa nokkamalleissa. Ja tosiaan 110>111 aika paljon aiemmin, kuin 140>141. Lisää aiheessa rönsyilläkseni ;) Mitäs kokemuksia kansalla L/LS111 Superista? Super -tekstejä asennettiin ekoihin 111 -malleihin ilmeisesti vain joitakin kuukausia, vv. '74-75? Näin olen ainakin ymmärtänyt. Etelä-Kiidolla Tammelassa on lisäksi ollut ainakin yksi LBS111, jossa maskissa vanhat 0-sarjan erilliskirjainmerkit, 111 Super. Mistään merkinvaihtokikkailusta ei tässäkään ilmeisesti ollut kyse. Isoja eroja viimeisten 140:n ja ekojen 141:n välillä ohjaamonkaan osalta ei ole. Lampunpesijätkin tulivat jo 140:een.