/db Tulosta sivu - Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä

Teknistä tietoutta => Veteraanikuorma-auton tekniikka => Aiheen aloitti: scaniamania - 01.02.14 - klo:22:15

Otsikko: Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: scaniamania - 01.02.14 - klo:22:15
Scanian ohjekirjassa lukee että pakkosyöttönappia painellaan muutama kerta pohjaan ja sen jälkeen startataan. Minun omassa autossa ainakin tuntuu ettei ole mitään tehoa. Mutta kun sen lukitsee esim. puurimalla kokonaan pohjaan, lähti tänäänkin -7 asteen pakkasesta kuin palmun alta.

Mietin että voikos tuosta lukitsemisesta olla oikeasti jotain haittaa ?  Aika rivosti se käy kunnes käy vapauttamassa sen pakkosyöttönapin.

Traktoreista on kokemusta ja Valmetin 565:ssa meillä oli ihan "vakiona" rautalanka/sarana -viritys, jolla painettiin tiukan mäen tullen pakkosyöttö päälle. Sauhua ohi maailma täynnä mutta niin oli tehoakin.
Otsikko: Vs: Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: 110Super - 02.02.14 - klo:10:35
Meidän 110:ssa on Boschin laitteet, toisella kädellä pidetään kaasu pohjassa ja toisella pakkosyötön nappi  pohjaan. Tällä menetelmällä se painike jää alas ja vapautuu itsestään kun kaasupoljinta painetaan.
Otsikko: Vs: Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: scaniamania - 02.02.14 - klo:21:33
OK, pitääpä koittaa tuota keinoa.