/db Tulosta sivu - Kontio Sisun perät

Teknistä tietoutta => Ongelmat, vinkit, jne. => Aiheen aloitti: Kontio - 30.07.07 - klo:20:58

Otsikko: Kontio Sisun perät
Kirjoitti: Kontio - 30.07.07 - klo:20:58
No nyt aloitetaan kyselemään "vaikeita"?? kysymyksiä, eli mistä tunnistaa Kontio sisujen perien mallit toisistaan?
En tarkoita nyt välityksiä, vaan tehtaan antamia nimityksiä perille, kun omassa Kontiossani on tuo vetoakselin laipan mutteri löystynyt ja nyt olisi tarkoitus kiristää se oikeaan momenttiin, auton vuosimalli on -70 ja perästä löytyvässä kyltissä on perävälitykseksi stanssattu 6,78/9,35.
Eli kysymykseni kuuluukin nyt, onko tuo perä mallia ATK 2-nop, vai BTR 2-nop, ja tämä kysymys siksi koska kirja antaa toiselle perälle kiristysmomentiksi 1000nm ja toiselle 1600nm.

Vastauksista kiittäen Kontio.
Otsikko: Vs: Kontio Sisun perät
Kirjoitti: Kontio - 31.07.07 - klo:18:02
Huomasin kylläkin nyt, että aihe taisi karata väärään lokeroon...
Vastauksia edelleen odotellen: Kontio
Otsikko: Vs: Kontio Sisun perät
Kirjoitti: Wexi - 31.07.07 - klo:21:34
Älä nyt sitten ammu, jos vanhan muisti pettää, mutta minun muistikuvani mukaan siinä vanhemmassa, eli ATK -taka-akselistossa taisi olla alipaineohjattu peränvaihtaja ja uudemmassa, eli BTR:ssä paineilmatoiminen?
Otsikko: Vs: Kontio Sisun perät
Kirjoitti: Kontio - 31.07.07 - klo:23:07
Juu ei ammuta.
Mutta mutta, tämä ohjekirja josta nämä momentit löytyi kuuluu jo reippaasti -70 luvun puolenvälin ylittäneestä kontiosta, niin ei luulisi että enään -70 luvulla olisi ollut käytössä alipainetoimisia periä.
Tässä minun autossa on kyllä paineilmatoiminen perä, ja lukko. (Niissä malleissa jotka mainitsin oli myös nuo tasauspyörästön lukot)
Kiitoksia Wexille vastauksesta.
Otsikko: Vs: Kontio Sisun perät
Kirjoitti: Wexi - 01.08.07 - klo:12:52
Olisikohan näistä kuvista yhtään apua (ovat 1979 julkaistusta korjaamokäsikirjasta)?
terv. wexi
Otsikko: Vs: Kontio Sisun perät
Kirjoitti: Kontio - 01.08.07 - klo:20:06
Olihan niistä malliksi varmentui malli ATK
Kiitoksia paljon Wexille

Näin saatiin hoidettua ensimmäinen ongelma tämän palstan välityksellä. ;)