Olen ostamassa ao. kapinetta ja kysymys jarruista: - ainoa säätö on se s-akselin päässä olevan vivun juuress oleva säätöruuvi ? - miten se oikein toimii: kiertää aukipäin niin jarrukengät löystyy, jos kiertää kiinnipäin niin kiristyy ? - onko siinä jokin lukitus vai miten sitä kierretään ? Noin yleisenä kysymyksenä että onko jarrujen itse säätäminen riittänyt siihen että on saanut katsastuksesta läpi ?
Vastaanpa tähänkin itse itselleni: - vivussa on säätöruuvi, jossa sisään painettava lukitus - myötäpäivään => kiristyy, vastapäivään löystyy - ohjekirjan mukaan jarruvivun pitäisi liikkua 20 - 35 mm kun jarrua painetaan
Jos ennen 1.1.1973 rekisteröity peli, ei tehdä jarrujen sovitusta vaan akseli kerrallaan testataan dynossa. Akselilla saa pyörien kesken olla heittoa 30 %. Jos kaikki on suurinpiirtein kunnossa, ei pitäisi olla vaativa suoritus.