/db Tulosta sivu - Scania LS 110: sähkökaaviota ?

Teknistä tietoutta => Veteraanikuorma-auton tekniikka => Aiheen aloitti: scaniamania - 07.06.11 - klo:14:25

Otsikko: Scania LS 110: sähkökaaviota ?
Kirjoitti: scaniamania - 07.06.11 - klo:14:25
Auto on osittain entisöity ja osa sähköistä purettu => hieman hankalaa päästä kärryille miten kaikki pitäisi kytkeä. Lähinnä mielessä etuvilkut, töötti ja pissapoika. Jarruvalot ei toimi => missäkähän luuraa ko. katkaisija ?
Vilkut ei toimi => missäkähän luuraa vilkkurele ?  Jossain kojelaudan alla kai ...

=> olisiko jollain tiedossa/tarjolla sähkökaaviota ?

Telin nosto ei myöskään toimi muuta kuin antamalla virtaa suoraan HIAB:n teliakselin päällä laatikossa oleviin ohjausventtiileihin. Tämän nyt varmaan selvittää kun merkkikynällä hieman tutkii minne asti virta tulee ja minne ei.
Otsikko: Vs: Scania LS 110: sähkökaaviota ?
Kirjoitti: scaniamania - 02.10.11 - klo:19:57
Minulla on nyt sähkökaavio. Paikallisen kuljetusliikkeen jäämistöstä löytyi kokonainen Scanian Huoltokäsikirja -setti:
- 4 isoa mappia
- alkavat vuodesta 1970 ja mukana sen jälkeen tulleet kaikki päivitykset
- aika yksityiskohtaiset on ohjeet (Moottorit, jäähdytysjärjestelmä, polttoainejärjestelmä, Kytkimet, Vaihdelaatikot, Kardaaniakselit, Etuakselit, Taka-akselit, Navat ja pyörät, Jarrut ja painejärjestelmä, Rungot, Jousitusjärjestelmä, Ohjausvaihteet, Moottorisäätimet, Korin pellit, Sähkövarusteet, Mittaristot, Ohjaamon korirakenteet, Sekalaista )
Otsikko: Vs: Scania LS 110: sähkökaaviota ?
Kirjoitti: T.S. - 02.10.11 - klo:23:26
Telinnostomoottorinkenttäkäämissä on muistaakseni lämpösulake (risa)joka on yleensä jo vanhana ohitettukin .Releen vetokäämin alapää kai maahan menee sen läpi,pieni ohut yksittäinen johto?.On ainakin 2 versio moottoria,muistelisin että HESSELMAN ja BOSCH.(Sörling ja joku muu valmistepaketti?)Aika samanlainen moottoripumppu  kuin SÄHKÖ-ROCLAssa