Josta ny men kanspahvi, no sain hommattua uuden sarjan englannista, mutta sitten huomasinkin halkeaman kolmen pakoventtiilin seetin kohdalla. Joten jos tuo hitsaus ei onnistu (Suht. lupaava alku) niin kannen metättäminen jostain tahi koneen vaihto. Joku kävi Nurmeksen rompepäivillä kehumassa että hällä on Rootesin TS3 diiseli, pyörineekö täälläpäin?
Onko Commereita ylipäätään näkynyt missään? (Muita kuin henkilöautoja tai pakuja)
Samaan syssyyn kysyn onko kellään Mesen 1513 osia? Semmonenkin -78 romottaa pihamaalla oottaen uutta tulevaisuutta ;)
Commerin kuvia lisää (http://smg.photobucket.com/user/Tumppi/library/Commer?page=1)
Olisko C sarjalainen tehdastekoinen paloauto, vai suomessa koritettu? olisko III series vm 59...62? Tehtaan korissa tuulilasin alareuna teraväkulmainen => olisko sittenkin koritettu kotimaassa kun ei taida olla etuoviakaan? Siis 6 cylinterinen bensakone olisko 4,750 "sloper"
Mulla on sora-auto jossa on siis Hesingin koritehtaan tekemä koppi. Puurunkoiset alumiiniovet. Hydraulikippi -56 mallisessa autossa.
Tyyppikilvessä on mallisarja tunnus jasiitä selviää kantavuus ja akseliväli. Onhan ne kyllä siinä rekisteriotteessakin.
Ainaskin naapurin romiksessa oli TS-3 koneella varustettu savon rajaseudulla.
Minä kyllä lasken Dodge (Fargo, DeSoto) 100 sarjan ja renaultin ensimmäiset commandot (S100) vielä Commeriksi. Ja mulla siis on se Dodge 100kin B-sarjan avolavoja on useita museokilvissäkin.
Koppa on kojelaudasta ylöspäin ja levitettynä suomalaista tekoa; (http://static.commercialmotor.com/big-lorry-blog/2010/06/24/CarruthersCommer-gyles-08.jpg)
Tuonnäköne koppa ollu aikoinaan, en tiiä liekkö tullu runkona vai miten. Tuulilasit siis kotimaista jne. Majorista saa valojen linssitkin tarvittaessa :D Joo, Sloperiksi ne tuota konetta myös kuhtuu, vm. -62. HX-641/3580-62 ol rekkarissa, Kokonaismassa 9500kg (nyt painaa 4500kg)
Englannin voorumilla joku vihjas että Jeepissä ja Chryslerissä vois olla samoja koneenosia, onko niissä sitte suht. samannlainen moottori mutta pystyssä?
Kannenkin sain aikalailla hitsattua, pitää viikonloppuna viimeistellä ja viedä koneistamolle uusie seetien toivossa. "Halpoja" nuo nikkelipuikot, vaan sainpaha hitsattua :) 150e/0,7kg halvimmillaan.
60-luvun alun lakkojen jalkeen -64 Chrysler tuli mukaan, mutta edelleen Rootesin autot olivat omaa suunnittelua. 70-luvulle saakka. 70-luvun alussa viimeinen ponnistus oli TS4 moottori jota ei otettu tuotantoon. Muutanma proto kyllä tehtiin. Chryslerin suunnittelijat (henkilöauto) pyrkivät sotkeutumaan tuolloin myös raskaan kaluston suunnitteluun. Cryslerin bensakoneitakin käytettiin, ainakin 318 cu V8 loppuaikoina vaikka pienemmissä Mix ja Humber peruiset koneet olivat vahvasti käytössä. En tiedä että englantilaisia koneita olisi käytetty amerikan autoissa, päinvastoin kyllä.
Onko tämä Blue Riband Aussien tuotemerkki, koska en ole törmännyt siihen muualla kuin atlantin linjan laivoissa? Rootesilla muuten oli melko laajaa CKD autovalmistusta. Tosin suomeen autot tulivat kokonaisina.
Jaha, päivitetääs tilannetta pitkästä aikaa, eli kansihomma meni puihin, yhen hitsatuista seeteistä sain pitämään mutta sitä taas ei voinut jyrsiä, ehkä vanhanmallin kivilaikoilla ois voinu hioa.
Mersun Om352 kone ja loota ois tuossa jouten, pitänee niitä istuttaa tähän jossain välissä >:(
Otsikko: Vs: Commer
Kirjoitti: T.S. - 08.04.14 - klo:22:48
olikos chrysler valiant issa se kallellaan oleva 6 kone mitä jenkit sanoi"Puolimoottori" kun oli kui halkastu V kone.Olis ainakin saman suuntainen.Ja samalapolttoaineella