/db Tulosta sivu - Lavat ja päällirakenteet

Museoajoneuvot - Kuorma-autohistoria => Kuorma-autohistoria -keskustelu => Aiheen aloitti: arpe - 29.07.08 - klo:13:54

Otsikko: Lavat ja päällirakenteet
Kirjoitti: arpe - 29.07.08 - klo:13:54
Nyt kaivattaisiin tarkkoja muistikuvia. Entisöinnissä on 3-akselinen kuorma-auto, johon tulee rakentaa kiinteä rahtilava avattavilla laidoilla. Kysymys kuuluukin, tulisko laitalukkojen olla asennettuna pintaan vai tulisko ne upottaa laitavaneriin? Arkistojen kätköissä olevassa materiaalissa esiintyy molempia tapoja. Kumpikohan on "oikeampi" vuodelle 1968?
Toinen kysymys koskee kappaletavarnostureita. Koska on valmistunut ensimmäiset Nupe-nosturit?
Otsikko: Vs: Lavat ja päällirakenteet
Kirjoitti: vafofa - 29.07.08 - klo:22:11
Muistini mukaan suosittiin upotettuja lukkoja ,koska silloin  ei tarvinnut "suistelistaa" ja saatiin lava sisämitoiltaan leveämmäksi. Molempia tapoja käytettiin.