Eikö muka kukaan tiedä näistä mitään? Esim. sellainen tieto kiinnostaa, että koska Hiab 550 tuli markkinoille, sen olen kuullut että alkuvuosina malli muuttui siten, että venttiilistö käännettiin vaakatasoon, ensimmäisten ollessa pystyssä. Olen jonkun esitteen ja käyttöohjekirjan löytänyt netistä, mutta siinä ei ollut mainintaa vuosimallista... Vaijerivaihtolavalaitteista kiinnostaisi tietää mullistavat uutuudet -70-luvulla, eli minkälainen kalusto(8tn) kelpaa vuoden -71 autoon.
Monologi jatkukoon... Mitä sanoo kansalle Nummi Universal 5250, koska on aloitettu valmistus? Muutokset vuosien varrella? (http://img.photobucket.com/albums/v620/kilpan/Kuva008.jpg)
Martti Nummi on alalla ja varmaankin tietää 5250kin jotain. Kun soitin ja kyselin sanoi että varaosiakin löytyy, ei tosin kaikkia. Mulla on universal. Sieltä löytyy kirjallisuuttakin pientä korvausta vastaan.
Sattui vastaan Foco 4000xx nostin ja hydraulex ketjuvaihtolavalaitteet, ostin ne pois kuljeksimasta. Kaikki tieto kyseisistä malleista o(s)tetaan erityisen kiitollisena vastaan! Ja jos jolla kulla on kiinnostusta pari vuotta seisseeseen -80 vuosimallin karhuun(lv131 cit/4400) nummi-universalilla, ajettu 427tkm, niin minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostilla tai pikaviestillä.
Ruotsin pojilla meneillään hyvä topic loistavine kuvineen aiheesta Hydraulex (http://www.veteranlastbilar.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=378&sid=95c1d1420f3e40e3547334752b8bb499)
Mutta josko jollain suomalaisellakin olisi kokemusta ko. värkistä?
Kiitos UTR! Täytyy pistää tiedot ylös, jos tulee tarvetta. Mutta tässä kuva uudesta hankinnasta. Lisää kuvia tulee, kunhan saan värkin omaan pihaan. (http://img.photobucket.com/albums/v620/kilpan/karryvarkki-1.jpg)
Sen haluaisin itsekin tietää ;) Myyjäkään ei tiennyt... Otan tarkempia kuvia kun saan lauantaina kärryn omaan pihaan ja järjestän kuvavisan, joka lienee helppo tällaisessa tietävässä porukassa :)
Uskaltaisiko joku jo arvata paljonko voisi painaa tuollainen Foco 4000 (3tm) nostin, kuivana tai työkuntoisena? Nostimessa, yksi tukijalka, "pääpuomi", "taittopuomi" ja 2 hydraulista jatkoa.
En malta odottaa viikonloppuun saakka vaan pistän yhden epäselvähkön myyntikuvan värkistä lisää. (http://img.photobucket.com/albums/v620/kilpan/659780_b_ea36bfef819252aa1.jpg)
Tästä kuvasta moni jo varmaan tietää ainakin merkin, mallisarjan paljastaa ja aiemmin laitettu kuva, joka on otettu etuviistosta. ;) (http://img.photobucket.com/albums/v620/kilpan/IMG_2577.jpg)
Tulihan se sieltä, loistavaa! ;D Mistä tiesit/arvasit? Itse en vielä ole keksinyt millä erotan F85 ja F86 mallit toisistaan. F84:n ja F85:n omistajan käsikirjat ja joitain esitteitä löytyy jo hyllystä, muttei tuota F86:n...
F85 perustui 475 tekniikkaan kun taas F86 485 . Olikohan F84 375 jälkeläinen , en ole varma kun tuo Volvo on hiukan vieras merkki historiansa puolesta.
Onkohan miltä vuodelta tämä?Itsellä on samannäköinen ja merkki vielä: Forslund tai oliko Forslund&Co.Luulisin omani olevan 60-luvun alusta.Mulla 3 tonninen
Toi mun Foco on kanssa 3 tonninen vaikka mallinimi viittaakin muuhun?? Tarkkaa vuosimallia en tiedä, mutta epäilen 60-70-luvun taitetta. Toi on vaihtolavalaite on luultavimmin vm.70 tai uudempi...
Merkki on Peku, eli tunnetaan myöhemmissä vaiheissa Foresterinakin. Tyypiksi sanoisin 897... Vai olisiko järeämpi?
Otsikko: Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
Kirjoitti: Sisu - 19.12.08 - klo:17:45
Hyvä hyvä. Antaa tulla vaan vastauksia. Itse vaikka nosturin autoineen lavoineen omistankin niin en tiedä nosturista mitään muuta kuin kunnossa pitäisi olla. Mitään kylttiä tai logoa en nosturista ole vielä löytänyt. Eli joku muu tietävempi saa sanoa että mikä on oikea vastaus. Koura on nosturiin hakusassa. Pyörittäjä löytyy. Entinen omistaja ei antanu kouraa mukaan kun oli sovittanut sen kaivinkoneeseensa :-[ Sivukuva: http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_itemId=18372
Kyllä se Peku/foresteri on ainakin varmasti. En tiedä koska vaihdos nimessä on tapahtunut. Epäilen -80 luvun loppu puolta. Nykyäänhän se on jo Kesla foresteri. Sen tunnistaa tuosta pystytornin juuresta, siinä on tuollainen levy. Mitkä nuo laatikot ovat kääntösylintereiden alla? Onko niissä käännön öljyt? Vai mitkä säiliöt ne on? Foresteri 897 on mielestäni ilman niitä. Siinä on ainakin tuplakääntö, kuten tuossa sinullakin. Vanhempia Pekuja oli valkoisina ainakin joissa punavalkoiset tarrat merkistä ja tyypistä. Peku 20100 on ainakin liian järeä ollakseen tuo. Puomi on paljonkin isompi.
Otsikko: Vs: Kappaletavaranosturit ja vaihtolavalaitteet
Kirjoitti: Sisu - 26.12.08 - klo:09:51
Kiitoksia vastauksista. Nyt tiedänkin mihin suuntaan käännän vanhan kakkossarjalaisen Scanian keulan. Ollaan juuri nyt Kesälahdella jossa Keslan vaikutus on ollut varsin suuri. Isäni serkku pentti oli aikoinaan keslan testaaja ja ajonäytösmestari joten osalistui näin hieman kehittämistyöhönkin. Varsinkin moton puikoissa Suomen eliittiä. Nyt kumminkin jo eläkkeellä ja rakentelee kaikenlaista ja pitää kuntoaan yllä savotta hommilla. Moottorisahaakaan ei edelleenkään vierasta. Hänellä mukavan reipas karjalaistapa puhua ja tarinat menneiltä ovat vielä paikallisella murteella höystettynä varsin mielenkiintoisia. Hän mm.-60 luvulla ajellut paljon kuorma-autoo mm. Savonlinnan ympäristössä. Taidampa ottaa muistikortillisen videokameran mukaan visiitille jos vaikka tallentais muutaman muistelon.
Tässä kuvassa ollaan Pentille hakemassa Mersua Saksanmaalta. Pitihän se Pentin testata Kiminkin Mersun matkalla kun mersu kuume oli päällä. http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2753&g2_serialNumber=4