/db Tulosta sivu - Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto

Teknistä tietoutta => Veteraanikuorma-auton tekniikka => Aiheen aloitti: scaniamania - 18.07.13 - klo:16:48

Otsikko: Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto
Kirjoitti: scaniamania - 18.07.13 - klo:16:48
Velipojan Lokomo maantiekarhusta meni kone ja viritellään siihen toista paikalle. Alkuperäinen oli turboton D11 ja nyt on lattialla käytetty DS11 eli turbolla. Alkuperäisen moottorin vauhtipyörä vaan on erilainen (toiset poorit keskellä suoraan ottoon) ja myös kytkinkoppa erilainen (moottorin kiinnikkeet ja starttimoottori eri kohdassa). Mietin että onko tuo vauhtipyörän vaihto ihan normaali juttu vai tuleeko siinä jotain haasteita esim. taapainotuksen suhteen ? 
Ohjekirjassa vaihto kuvataan kyllä ihan tavallisena juttuna ...
Otsikko: Vs: Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto
Kirjoitti: T.S. - 19.07.13 - klo:11:03
Mahtaako mennä kuin yhteen asentoon,joku ohjaritappi?.Scanian huolet on usein toisessa päässä kampiakselia,olen kuullut tapauksia jossa nokkapyörä on lähtenyt löysäle ja hakannut kampiakselin pään ja koko akseli vaihtokuntoon.