/db Tulosta sivu - Scania Vabis L-76 ongelma

Teknistä tietoutta => Veteraanikuorma-auton tekniikka => Aiheen aloitti: Mikko V. - 30.07.08 - klo:23:39

Otsikko: Scania Vabis L-76 ongelma
Kirjoitti: Mikko V. - 30.07.08 - klo:23:39
Olisiko kenelläkään kuvaa Vabiksen G-670 vaihdelaatikon planeettaosan käyttölaitteista? Eli kyseessä on Scania-Vabiksen 5-portainen vaihteisto varustettuna 2-portaisella Planeettaavaihteistolla. Omassa autossani tämä loota on pelannut paineilmalla (?) ja omistajan käsikirja (vm: 1964) väittää myös näin, mutta jostakin syystä kaikki näkemäni muut G-670:set ovat olleet kahdella vaihdekepillä varustettuja.

Yksi mahdollisuus tietenkin olisi nuiden paineilmavehkeiden säilytys käytössä, mutta tällöin ongelmaksi muodostuu puuttuva vaihdekepin nuppi. Joltakin vanhemmalta autoilijalta kuulin joskus, että tuo G-670:n keppi olisi ollut väriä vaille (Vabiksessa valkoinen 110:ssa harmaa) samanlainen, kuin 110.n G-760 laatikossa. Olisikohan näin?? Projekti alkaa muuten olemaan jo aika pitkällä, joten tähän(kin) ongelmaan pitäisi ruveta jo keskittymään.
Otsikko: Vs: Scania Vabis L-76 ongelma
Kirjoitti: KMT - 15.10.08 - klo:13:59
Onko ratkaisu löydetty ongelmaan?
Otsikko: Vs: Scania Vabis L-76 ongelma
Kirjoitti: joesmith - 28.10.08 - klo:18:57
Minä olen ajanut töissä tuollaisella ja siinä oli molemmat kepit ja käsijarrukahva kromattuja,kepeissä valkoiset nupit.Ja nyt muutama vuos taaksepäin ostin tuollasen ja siinäkin samallailla oli nuo kepit,niin se planeetan keppi on kiinni siinä käsijarru systeemissä alunperin,ja vaakatasossa ylös alas liikkuu.
Otsikko: Vs: Scania Vabis L-76 ongelma
Kirjoitti: Mikko V. - 30.10.08 - klo:11:26
Kiitoksia kysymästä.
Homma on vielä vähän keskissä. Löysin tuolta omista kätköistä sen lyhyemmänkin kepin..nyt vain käyttövaijeria etsimään ja paineilmarensseleitten purkuun, niin saadaan planeettavaihteistokin toimimaan oikein. Paineilmapuolen osat sitten odottelemaan seuraavaa projektia.