Tarkoituksena olisi aloittaa kyseisen Kontion entisöinti (vm.-66)(4x4, mehujarruilla) Koneessa on turbo, joka käsitykseni/saamieni tietojen mukaan laitettu jo Karjaalla ?
1. Mihin Leyland-koneesiin tuon turbon laittaminen ei ollutkaan "niin hyvä juttu" ? - .400, .401 vai .410 ??
2. Mistä koneen tyyppi selviää ?
Eli jos se ahdin on laitettu "vääränlaiseen" koneeseen niin ei taida kyseinen projekti kiinnostaakaan... Eikös se tuhonnut jonkin laakerin tms "vikakoneesta" ?
Minä vuonna alettiin aurapuskureissa käyttää "kakkosnelosta" joka maalattiin puna/keltaiseksi ?
Mikäli tulee jotakin muuta mieleen, mitä olisi hyvä tietää kyseisestö mallista, niin kertokaa ihmeessä...
Jos autosi on mallia SVT niin silloin siinä on tosiaankin tehtaalla asennettu ahdin ja moottorina on Leyland 400. Leyland 401 oli ainakin malli mihinkä tehtaalla ei asennettu ahdinta ,joten olisikohan se juurikin tuo 401 ollut se se ei niin "hyvä juttu" moottori tuon ahtimen suhteen. Noista 401 oli kahtakin eri versioo ,mutta ei ollut oikein muuta eroa kuin syöttöpumppu eli toisessa oli Simms SPEGE6M805210/1300(P5028) ja toisessa CAV Minimec P 5115/A. eli isoja eroja ei ole ainoastaan jotain polttoaineen syöttöpaineessa pientä eroa.
Esim noihin CV401 ja CVT410 moottoreihin oli jo sitten kolmeakin erilaista syöttöpumppua saatavilla joten ainakin polttoaineen syöttöpaineissa on ollut eroja.