/db Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto

Kirjoittaja Aihe: Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto  (Luettu 14517 kertaa)

scaniamania

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto
« : 18.07.13 - klo:16:48 »
Velipojan Lokomo maantiekarhusta meni kone ja viritellään siihen toista paikalle. Alkuperäinen oli turboton D11 ja nyt on lattialla käytetty DS11 eli turbolla. Alkuperäisen moottorin vauhtipyörä vaan on erilainen (toiset poorit keskellä suoraan ottoon) ja myös kytkinkoppa erilainen (moottorin kiinnikkeet ja starttimoottori eri kohdassa). Mietin että onko tuo vauhtipyörän vaihto ihan normaali juttu vai tuleeko siinä jotain haasteita esim. taapainotuksen suhteen ? 
Ohjekirjassa vaihto kuvataan kyllä ihan tavallisena juttuna ...
Parempi yksi veteraaniauto katon alla  kuin kymmenen pusikossa. Scania mies, muuten terve.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Vauhtipyörän ja kytkinkopan vaihto
« Vastaus #1 : 19.07.13 - klo:11:03 »
Mahtaako mennä kuin yhteen asentoon,joku ohjaritappi?.Scanian huolet on usein toisessa päässä kampiakselia,olen kuullut tapauksia jossa nokkapyörä on lähtenyt löysäle ja hakannut kampiakselin pään ja koko akseli vaihtokuntoon.
Eiköhän tää ollu tässä?