/db Auttakaa hyvät veljet !

Kirjoittaja Aihe: Auttakaa hyvät veljet !  (Luettu 9538 kertaa)

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
Auttakaa hyvät veljet !
« : 23.03.11 - klo:08:17 »


Jarruosien etsiminen autooni ei ole tuottanut tulosta.

Tilanne on se että vein osia verstaalle joka katosi maailmankartalta ja osat menivät sen tien varmaankin sulattoon.

Auto on Dodge G13. Aluksi sitä valmistettiin Commer Commandona Viimeiseksi Renault 100. Jarrut ovat paineilmatoimiset.

Varmaan muissakin on käytetty samaa taka-akselia.

Kaikki vinkit Eatonin taka-akseleista olisivat kullanarvoisia. Auto on yksiakselinen 13 tonnin kokonaispainoinen, vaikka tässä on 2-nopeuksinen varmaan jarrut ovat samoja.

040-571 6632

alvi.utriainen(miau)luukku.com

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #1 : 23.03.11 - klo:08:48 »
EATONperiä on useanlaisia jotka eroaa toisistaan.Mullakin on kahden eri  oppaat ja ajarrut on muistaakseni erilaiset.Käyttäjien kuvat 40 ja 41  on BEDFORD  1967 EATON 22800 ilmajarrujen jarrujen ja per'n kuvat.Se oli se jolle jo sai 10TN akselipainon.Onko siinä sellaiset jarrukellot jotka  vetää ulospäin ja sojottaa jarrukilvesta ulospäin kuin FORD hävittäjä GAZ ,BEDFORD j6nestejarrusylinteit?.Niitä näkyy netissä uusina INTIASSA ASHOK-LEYLAND merrkkisinä.SAVIEMinä joissain Relluissa oli ainakin edessä nestejattut ja takana ilmat?Tutun auto tais olla pikkupyöräinen.VOLVO /RELLU hytillä.Ehdin varmaan tänään käydä paikassa jossa on paljon pikku Volvoja (610)purettu,joku tais ollla Rellu Saviem.Mies ainakin tietää kainen aiheest vuodest 1973 alkaneella purku kokemuksella!.Siellä on varmaan myös amerikan DODGE,sellainen hirveän ruma pesula/maito/jäätelöauto!.Mutta tuiskin on EATON perällä?.Vai olksko ollut FORD?.Voi niissä olla silti samoja osia,raskaankaluston jarruvalmistajia on harvassa!..Kun kuulemma VOLVO 610 perä hajoaa tasasupyörästöstään niin FORD A 406 "ARSKAN" perämurikkakin käy Volvon banjoon!.Katsoin juri netistä googlesta hakusanalla dodge g13,ai se on tollainen auto.Tiedän kaksi aihiota,toinen pikkupyöräinen 4 kon VALMET? ja toinen isopyöräinen varastona täynnä tavaraa!.Pikkupyöräistä kaupattiin mulle markka-aikaan 5000-.Tuskin myy pelkkiä jarruja?
« Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo:11:10 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #2 : 23.03.11 - klo:18:03 »
Auto on yksiakselinen 13 tonnin kokonaispainoinen,


Millainen tuo on ajaa?

pawi48

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #3 : 25.03.11 - klo:08:52 »
Alan asiantuntija on Turun Jarruosa Oy  puh. 02 2362360. Kannattaa kysyä. Suosittelen.
Monenlaisia aksiloita ja periä on myös Piikkiön Autohajottamolla   puh. 02 4795333

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #4 : 25.03.11 - klo:11:21 »
Myös Valkeakosken Tikinmaalla ,OSATORI Jokioisissa .Ylöjärvellä AUTOKOLSOPPIssa,Mäntsälästä etelään vanhaa 4 tietä Ohkolanristeyksessä,E Heikkilä Hollola Paimela lahdesta pohjoiseen,purkaamoilla on periä ja etuakseleita pinossa kuin halkoja!Kannataa pitää kiirettä!,nyt sanoovat että raudan romuhinta on nousemassa ylöspäi,eilen kuulin ohimennen jotain puhetta
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo:11:45 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #5 : 25.03.11 - klo:20:50 »
Osatori oy on myös sellainen purkaamo että sieltä saattaa löytyä .
 
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo:08:56 kirjoittanut Jasa »

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #6 : 15.04.11 - klo:18:44 »
Meni aikaa tuolla Pohjois-Karjala projektissa.

Kiitos vinkeistä, nyt matkaan ja tutkimaan tarjontaa.

Autosta on ollut galleriassakin kuvia.
Autossa on siis täysilmajarrut sekä edessä että takana.
Eatoneita on varmaan monenlaisia, kaksinopeuksisena 10 tonnin akseli on joko 16200, 16220, 18220 tai 18200 korjaamokirjan mukaan.
Tässä tulee jarrukilvestä läpi pooriakseli, akselilla olevat jarruvivut kytkeytyy tangoilla jarrukelloihin. Pooriakselit on laakeroitu vivun puolelta muovilaakerilla. Laakerit löytyi paikallisesta ka-korjaamosta on kuulemma peräisin perävaunujarruista. Laakerin kuoret ei sovi ja entisiä ei ole.
Jarrukello ei toisella puolella toimi vaan jättää jarrut laahaamaan. Siis jarrukellojakin tarvitaan.
Tarve olisi myös ohjauksen pallonivelille.

TS. Missäköhän ne varastona olevat Dodget oleilevat?

Joo on yksiakselisena hankala ajaa.
Siis ei teli.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #7 : 15.04.11 - klo:22:21 »
Isopyöräinen on Orimattilassa Maalikaupan takapihala ollut vuosikymeniä kai.Pikkupyöräinen on Hollolan Herralassa ja kyselyyni ei ole vielä tullut vastausta
Eiköhän tää ollu tässä?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #8 : 15.04.11 - klo:22:51 »
JOS HALUAA HELPOLLA PÄÄSTÄ MENEE OSA TORILLE JOKIOISIIN ,TIKINMAAN PURKAAMOON VALKEAKOSKELLE TAI AUTO-KOLSOPPIIN YLÖJÄRVELLE NIISTÄ JOISTIN VARMAAN LÖYTYY IRALLINEN AKSELI
Eiköhän tää ollu tässä?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Auttakaa hyvät veljet !
« Vastaus #9 : 19.04.11 - klo:23:32 »
Mullahan on VR autohuollon jäämiä sellaiseen DODGEn kun niillä oli.On EATON perän uusia stefoja muutama,ei käyneet 1967  BEDFORDissa olevaan isoon EATON 22600 tyyppiin,liian pieniä!.On myös joitain jousentappeja,vai olikin olkatappeja,mutta ne on olleet liianmonella sateisella rompetorilla,taitaavat olla pintaruosteessa jo?.Kamat on Oitissa.STEFAT on tuumamittaisia kai,ei löydä enään mistään.Helsingin Laakerista sain omaani viimeiset 2 tuumamittaista!
Eiköhän tää ollu tässä?