Nostetaanpas aihetta.
Kuulostaa tosiaan sisäsiittoiselta toiminnalta jos lahoja paloautoja ei saisi enää leimattua mr-kilpiin kuormurina tms aikakauteensa sopivan näköisenä hyötyajoneuvona.
tokihan tämäntapaista juttua on siellätäällä viljelty, mutta jos niin kuitenkin on nykytoimintamalli, niin kysympä ihan avoimesti että keneltä se on pois jos noista erittäin lahoista puurunkoisista paloautoista joku väkertää ehjän kuormurin eli säästää ajoneuvon paalaukselta?
Onko se kulmalan tai muiden kotimaisten tai jopa ulkolaisten koritekele niin pyhä lehmä, ettei sitä sovi muuttaa?
Entäs sellainen laite, joka on tullut maahan vuoden-kaksi vanhana, jonkun muunlaisesta käytöstä tai muuten vain ylivuotisena? Leimataanko pelkä alusta mr-kilpiin?
Edittiä: tarkastelin oman projektini papereita, ja selvisi että autohan on rekisteröity vasta '57 ensimmäisen kerran suomen kamaralle, eli härveli on kupannut vuoden, hieman toista jossain muualla. Laite ei siis ole '57 vaan vanhempaa korimallia.
Auto on erikoisauto jossa on paikat 1+1.
Jossain oli tarinaa siitä, että ainoastaan todistettavasti ka:na ollut ja myöhemmin paloautoksi muutettu kelpaisi mr -kilpiin... Milla sen todistat? Todistaako se , että alkuperäisen hytin pohjaa on tökerösti leikattu lattian muutosta varten, ja ALKUPERÄISIIN HYTIN kiinityskohtiin on turattu luultavasti kaasulla hitsaten peltiä. Lattiaa on muutettu pumppulaitteen putkia varten.
Onko jollakulla tarkastajalla tyhjentävä vastaus tähän?
Jollain tosiaan kenkä puristaa ja pahasti kun on tullut huomattua se asia,että tietyn merkkiset ja maalaiset ajoneuvot voidan sepittää vaikka millaisilla keinoilla ja rakenteilla, ja toisaalla ei sitten millään kelpaa esim. Amerikkalainen laite syynin läpi....
Minulla on vanha paloauton täyslaho raato työn alla, korirakenteet on multaa ja loput on muurahaisten murkinaa.
näpertelen kun jaksan ja jos on inspiraatiota, itse asiassa projekti on jo alkanut vuosia sitten edellisten omistajien toimesta jotenkin ja minä koitan saaha sen loppuun tehtyä.
Katsellaan, miten tulkinnat muuttuu ja milloin saan auton nippuun ja sitten mietitään laitetaanko kilpiin vai myydäänkö sweduille tai sakemanneille, nehän tunnetusti ostavat valmiita ajopelejä, eikö?
Saa vastata, jeesustellaan miten "säännöt " on ja jos paloauto on pyhälehmä, niin MITEN JA MIKSI TÄLLÄINEN SÄÄNTÖ KEKSITTIIN?
Onko kyse vain kateudesta? Autoja kyllä piisaa jokaiselle, ei niistä kannata olla kateellinen kellekään.
Edittiä taas: juttelin jokuhetki sitten vanhempien museomiesten kanssa aiheesta ja selvisi,että jotain kateushommelia on ilmeisesti ollut kartalla silloin joskus ennen uuden säännön alkuunpanoa.
Tämän lisäksi "herrat" pikitienpäässä ilmeisesti pelkäsivät, että jos paloautoista saa tehdä KA , niin kohta KAIKKI muuttavat edulllisia paloautoja kuorma-autoiksi, jolloin ei paloautoja enää jäisi museoitavaksi.....HEI, jos tämä on tosiasia, niin täytyypä kysyä, että kuinka typerää porukkaa näistä tärkeistä asioista on oikein päättämässä?
Eikö nämä typerät säännöt lopu koskaan, näköjään SUOMESSA osataan tehdä kaikesta niin helkutin hankalaa harrastajille, olitpa sitten rodimies, muskelinainen tai vaikka museoajoneuvoista kiinnostunut henkilö.
Puritaanit vie suomalaista ajoneuvoharrastajaa kuin litranmittaa.
EI ne paloautot lopu vaikka niistä osa ka tehtäisiinkin. Onhan olemassa myös palofoorumi ja museoita , jonka jäsenet ilmeisesti juurikin säilövät vanhoja paloautoja ja oheistarvikkeita.