/db Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty

Kirjoittaja Aihe: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty  (Luettu 11806 kertaa)

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« : 24.05.11 - klo:19:27 »
tuli tuolainen hommattua vuosimalli 80 ... nummen Ässä nosturi "hiab"

tosiaan tää yksilö on ajettu vasta 236tkm

moottorina
perkisin 6.354 eli 5,8L kuutonen
5 vaihteinen laatikko (kenen valmistama?)
ja peräkenen tekeleitä?
olis kiva tietää vähän näistä lisää Dogeista lisää

ja vinkkejä mistä vois kysellä purkuosia tai jopa uusia
ebay:sta kattellu mutta tarjonta on huono sieläkin

tuossa jotain kuvia
kuvatuksia pian




« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo:01:06 kirjoittanut realsanta »

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #1 : 03.06.11 - klo:01:08 »
niin lisää tietoa otetaan vastaa tosin kukaan ole vielä mitään tarjonnukkaan...
esim jos haluas pienentää renkaat 22.5 -> 20,5 mistä autosta vanteet passaavat? kattoin vaan et aika hilkulla nyt on jo jousiin tuo rengas ei saisi sisä vanteen ET paljoon pienentyä et hilpois jousiin


T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #2 : 04.06.11 - klo:12:53 »
Pistä kuva vaihdelaatikosta lisäksi.Tais olla tohon aikaan ?jo kaikki englannin voimansiirtotethaat EATON yhdistyneet?.Onko kellään muuta tietoa.CLARKE-TURNER(TMC)_SPICER.Ja jotkin laatikot lukee EYT EATON-YALE-TURNER.Kokonaisvälitys vaan pieneen renkaita pienentämällä,melu lisääntyy,kierroksia enenmmän 80km/h ja kulutuskin
Eiköhän tää ollu tässä?

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #3 : 06.06.11 - klo:01:57 »
joo kans aatelin samaa et naftan kulutus nousee turhaan tuos yhden auton hain tuolla niin gps:llä kattoin nopeuden niin 90km/h oli mitä maksimissaan kulki..

otan kuvaa laatikosta kun ryömin seuraavan kerran auton alle

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #4 : 07.06.11 - klo:14:11 »
Onneks olkoon,

Tiedänhän jotain minäkin.

On varmaan ollu yksityiskäytössä, kun on perkinssi koneena.
Perät on ollu niitä Eatoneita mutta periä ja vaihteita on tehdas valmistanut itsekin.
Omassani ainakin on Eaton 2 nopea perä ja Commer tehtaan 4v synchromesh.
Olen itse kaipaillut että jos löytyis se 5v malli jostain.

Kyllä olen Sisukuskin sipittäny kun tämä kulkee lämä tiskissä 106 kliksaa 10-20 renkailla.
Ei ole tapana mutta kun nuorimies puukengät tiskillä leuhkasti sinnitteli rajotinta vastaan.
Sinne jäi nokea yskimään.
Valmetin 6,1 l ahdettu 136 hv on koneena.

Malli muuten esiteltiin jo -74 kuten taidat tietääkin Commer Commandona. Kori pysyi samana aina elinkaarensa loppuun. Commer => Crysler => Peugeot => Renault. Sinulla taitaa olla ensimmäinen vuosikerta kokonaan Crysler Dodgena. Tehtaan omistus vaihtui -79 kokonaan Cryslerille.

Koppeja oli kaksi versiota Standard ja Hi Line.

Kun sanoo Dodge melkein kaikki sotkevat amerikan Dodgeihin, eikä näitä pidä sotkea Dodge Brothers Dodgeihinkaan joita tehtiin Englannissa niitäkinja viitataan Dodge Kew, valmistuspaikan mukaan.

Dodge Kew ja Dodge Luton olivat kaksi eri tehdasta. Dodgella on avolava A 100 joka vielä sotkee lisää.

Mulla olevat 20" renkaat on kyllä vaikeampia löytää ja kuten todettu hidas
Kyllä sitä jyristystä riittää tässäkin
Polttoainetta mulla kuluu 28l/100 km tyhjänä ja 30 l/100 km kuorma päällä.

CO2 päästö noin 650 g / km.

Nummi ässä sulla mulla universal. Mutta voin minä lavan kipatakin.

Ainaskin auton ohjekirja ja moottorin ohjekirja löytyy Juvekim nettikirjakaupasta.

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #5 : 07.06.11 - klo:17:46 »
itse laskeskelin tuos polttoaine kulutukseski noin 14~15l/100km ja toiseen suuntaa oli vielä pari sataa trukkilavaa

tokihan tää ei edes puhalla mustaa putkesta vielä täytyy vähän vääntää lisää soppaa jostakin päin  :o

niin nyt olis tarjota kuvaa laatikosta
Hups tuli kuva väärin päin taidan upata tuonne kuvaserverille...

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #6 : 07.06.11 - klo:17:55 »
Vaihde loota



Pääsylkkä saakohan näitä mistää jos joskus hajoo?


Perkele hajos eileen käsijarrukello... saakohan uutta mistään? käytettyjä varmaa kyllä löytyy vielä .. koitin tuos uutta peräkärryihin tarkoitettua käsijarrukelloa niissä loppuu voima KESKEN!*(*ilmeisesti nestejarruen sylinterin pistää vastaan liikaa???) muuten hyviä hintaakin vain 40€


Tulipa tuos viimeviikolla haettua yks autokin... just ja just pitkällä varrella nostaa ~1100kg auton :D

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #7 : 14.06.11 - klo:13:57 »
nyt on kuva jarrun sisältäkin

minkäs tekeleét noi on? uloimassa kumissa oli Girlenkin kumit  :o 1½" sylinterit jos mittasin oikein



realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #8 : 30.06.11 - klo:11:53 »
nyt on nopeusmittarin vaijerikin korjattu kun englannista tuli TK-petterin nopeusmittarin vaijeri ehkä 50cm liian pitkä mutta sen kanssa pärjää  :)

taas tuli riiputettua vähän opelia nyt oli hieman raskaapi jo

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #9 : 30.06.11 - klo:12:58 »
Mulla oli uusi englannista tullut TK petterin voijeri joka voi olla liian lyhyt mulle?.Se lienee Armeijan 4WD versioihin joissa jakolaatikko.Pitää mitata voitais vaihtaa saatais sopivat molemmat?
Eiköhän tää ollu tässä?

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #10 : 30.06.11 - klo:18:47 »
Onko T.S:llä tietoa että vieläkö Perniön suunnalla on toiminnassa Romuttamo jossa oli Bedfordeja useitakin .Oli lähinnäkin henkilöautopurkaamo mutta kai n.10 kpl kuorma-autojakin .Yrityksen nimeä en muista enään mutta tuli oltua n 10 v sitten puhelin yhteydessä sinne.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #11 : 30.06.11 - klo:21:58 »
On se kai olemassa vielä?,jokuvuosi siten soitelin sinne sillä on kokonaisia autoja pikkupyöräinen hinausautovarustuksella ja isompikin jossain mutte ei ollut vielä hakenut kotiin.Se on myös Hinausliikepalvelu,nimeä en muista minäkään?
Eiköhän tää ollu tässä?

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #12 : 30.06.11 - klo:23:00 »
Mulla oli uusi englannista tullut TK petterin voijeri joka voi olla liian lyhyt mulle?.Se lienee Armeijan 4WD versioihin joissa jakolaatikko.Pitää mitata voitais vaihtaa saatais sopivat molemmat?

en kyllä enää ota tuo tuolta pois kun sen verran hyvin asettelin sen jo

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #13 : 01.07.11 - klo:16:38 »
Jossain Inkoossa ols aika iso BEDFORD TK pellossa vaihteisto irti mutta ehjä.Ainakin Bedford BORG&BECK kytkinlevissä on kitkapinnassa rautalangan palasia,(nykyään messingin pätkiä)Ne tahtoo ruostua levy yhteen vauhtipyörän ja painelevyn kanssa ja kytkin ei irroita.Voi olla siksi purettu laatikko pois ..Wexi aikanaan laittoi siitä ilmoituksen kuvalla.Monet haluaa sen nokan !,bulldog ei käy missään nimessä.Vaikka Bedford TK hytti on perua Amerikanserkuilta GM 1950-L lopulta.Jossain elokuvass Clint Eastwood ajeli hyvin samantyylisellä persoonallisella vaalean sinisellä FORD tekeleellä amerikassa.Paljon nätimpi kuin CUSTOM pystyhytti!.Valkealassa on lopettaneessa purkaamossa kuulemma edelleen useita purettuja Bedfordeja.Näkyy kuulemma Mikkeliin menevälle tielle.Joku tais kertoa että niitä ei myydä?
Eiköhän tää ollu tässä?

realsanta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: Dodge Commando "100" -80 kuvat lisätty
« Vastaus #14 : 19.07.11 - klo:14:27 »
dodiin nyt on auton historiakin tiedos on jotain kummalisuuksi auto on käyttöönotettu tammikuussa -80.
ja otettu pois liikenteestä samantien

ensimmäinen omistaja eli autoliike pohjanmaalla 86-93   ensimäistä kertaa vasta 1991! otettu virallisesti ajoon auto eli tehty rekistöröintikatsastus.

sen jälkeen vasta 2004 katsastettu seurvaan kerran sit 06 ja 08 ja mä tänä vuonna 3 kertaa kontoorilla tuon kanssa tänä vuonna

eli 6 vuotta maanu maahantuojan varastossa ja sitten seuraavat 5 vuotta maanu autoliikkeenpihassa jonka jälkeen rekistöröity ... ei vissiin oo ollut kovaa kauppatavaa aikoinaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 19.07.11 - klo:16:28 kirjoittanut realsanta »