Miten tämä on oikein aikanaan mennyt:
- vanhoissa 76:ssa kai oli aluevaihtaja (ensin kelattiin 5 vaihdetta, vaihdettiin ylemmäs ja uudestaan 5 vaihdetta)
- minulla on 1970 rekisteröity LS 110, jossa on käsittääkseni puolittaja eli Pikku 1, Iso 1, Pikku 2, Iso 2, pikku 3 jne. (sen olen päätellyt ohjekirjan annetuista välityssuhteista )
- kävin katsomassa -72 mallin LS 110 => siinä taas oli aluevaihtaja
Oheisessa kuvassa vasemmalla on tuon -72 mallin vaihdekaavio ja oikealla minun oman vaihdekaavio. Siinä ei sitä puolittajaa näe, mutta köpissä on se klipsu H/L.
www.j-helin.net/images/Pictures/LS110_72_vaihteet.jpg=> onko tosiaan niin että välillä ollut puolittaja, välillä aluevaihde ? Vai olenko tulkinnut omani väärin (vaihdin ei toimi eli en ole päässyt kokeilemaan) ...
Pakkikin on vaihtunut eri paikkaan. On muuten minun autossa välillä hankala saada pakkia päälle. Onkohan siinä jokin säätö jossain ?