/db Rekisterikilven keltainen taustapelti

Kirjoittaja Aihe: Rekisterikilven keltainen taustapelti  (Luettu 7138 kertaa)

Immo Rantala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Rekisterikilven keltainen taustapelti
« : 15.10.11 - klo:20:45 »
Mikähän mahtaa olla rekisterikilven keltaisen/oranssin värisen taustapellin värikoodi? SKAL:han myy tällaisia, mutta ovat liian isoja vanhoille mustavalkoisille kilville.

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Rekisterikilven keltainen taustapelti
« Vastaus #1 : 15.10.11 - klo:21:02 »
Saattaa olla että just presiis samaa väriä ei löydy helpolla itse olen mieltänyt että nuo "kateudenkahleet" :) ovat olleet muovia tähän päivaan asti ainakin tuolta 60-luvulta lähtien.

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Rekisterikilven keltainen taustapelti
« Vastaus #2 : 15.10.11 - klo:21:23 »
Mikähän mahtaa olla rekisterikilven keltaisen/oranssin värisen taustapellin värikoodi? SKAL:han myy tällaisia, mutta ovat liian isoja vanhoille mustavalkoisille kilville.

Skal myy niitä,ja niitä myy varmaankin kaikki kuorma-autovaraosaliikkeetkin.Ainakin ennen myi kun niitä tuli ostettua ja asennettua autoihini joskus.Mutta peltisenä ei varmaan enään löydy oikein mistään niin itse tekisin että varaosaliikkeessä mistä nyt löytää esim.tälläisen nälkäraamin niin niissä liikkeissä yleensä myydään spraymaaliakin ja vertaamalla sitten sparaypulloja ja raameja niin voi löytää justiin sopivan värin.Väriliikkeessä jopa sävyttääkin niitä maaleja kyllä.En usko että on mikään ylipääsemätön propleemi, ja ilmeisesti sinulla on jo raamit valmiina ja nyt sitten sopivaa väriä vaan ovat vailla ?

RH

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 89
Vs: Rekisterikilven keltainen taustapelti
« Vastaus #3 : 16.10.11 - klo:12:30 »
Onhan joillakin maalikaupoilla "mittari" millä mitataan haluttu sävy suoraan kohteesta ja kone antaa kaavat millä maali sekoitetaan.
Tuleepa mieleen, että oliko sitten aikoinaan reunukset sitä sävyä mitä nyt ovat muoviset?
Itse tekisin ehkä lyhentämällä noista uusista, jos muoviset muuten kelpaa.

Jyrki H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Rekisterikilven keltainen taustapelti
« Vastaus #4 : 16.10.11 - klo:15:15 »
Onhan joillakin maalikaupoilla "mittari" millä mitataan haluttu sävy suoraan kohteesta ja kone antaa kaavat millä maali sekoitetaan.
Tuleepa mieleen, että oliko sitten aikoinaan reunukset sitä sävyä mitä nyt ovat muoviset?
Itse tekisin ehkä lyhentämällä noista uusista, jos muoviset muuten kelpaa.

Tuo lyhentäminen onkin paras ja helpoin konsti jos muuten muoviset tosiaankin kelpaavat.

MTK 49

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Rekisterikilven keltainen taustapelti
« Vastaus #5 : 08.11.11 - klo:20:17 »
Stenvall Raimo hänellä on myytävänä Peltisiä jotka sopii vanhoille kilville