Kyllä, ilman öljynpaineita on turbon akselilla suuri välys niin aksiaalisesti kuin radiaalisesti kädellä koittaen, eli ilman mittalaitteita on turha puhua pelkällä näppituntumalla mitään. Pikkuisena vinkkinä voisin sanoa tee se itse asentajille pari pientä neuvoa. Helpoin tapa on ahtopuolella öljyvuodon toteamiseen on irroittaa ahdinpesä ja katsoa mitä tapahtuu moottorin käydessä. Jos impellerin takaa liruttaa öljyä hienoisena norona on homma selvä, eli akselin tiivistys on entinen ja pakopuolella todennäköisesti sama juttu. Myöskin tuo ahtopuolen vuoto näkyy putkiston ja mahd. välijäähdyttimen likaisuutena eli öljymoskassa kaikki aivan ruhtinaallisesti.
Pakopuolen vuoto on sitten pikkasen kinkkisempi, eli pölläytyksiä tässäkin tapauksessa vaihtaessa, mutta totuuden kertoo kuiteskin öljyinen ausgang röhr yleensä. Välttämäti ei turbosta ole laakerit loppu, mutta tiivisteet voisi olla jo vaihdon tarpeessa oli ne sitten hiiliregastyyppiset taikka perinteiset männänrengas sellaiset.
Normaalisti kuiteskin huollossa vaihdetaan molemmat ja tarkistetaan akselin ja pyörien tasapaino ja tarvittaessa tasapainoitetaan ne uudelleen.