/db "Tarinoita tuulilasin takaa"

Kirjoittaja Aihe: "Tarinoita tuulilasin takaa"  (Luettu 5290 kertaa)

ruuspem

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
"Tarinoita tuulilasin takaa"
« : 27.12.11 - klo:15:13 »
Kirjoitin kirjan "Isä, poika ja kuorma-auto". Siinä kerron 1940 - 1941 ajetusta Suomen suurimmasta kuljetustapahtumasta Rovaniemen ja Liinahamarin välillä autokuskin näkökulmasta. Tarínat ovat faktaa ja fiktiota. Kerron myös nuoren pojan kasvamisesta kuorma-autoilun maailmaan. Olen saanut runsaasti myönteistä palautetta ja tarinoita, varsinkin tapahtumaan osallistuneiden automiesten jälkikasvuilta.
Myös kymmeniltä kirjan tilanneilta vetkulaisilta.  Haluankin kiittää kaikkia tilauksista ja tarinoista.
Palautteen innoittamana olen alkanut tekemään jatko-osaa ja kokoan siihen uutta aineistoa.  Jos Sinulla on isäsi tai isoisäsi tarinoita Petsamon rahtirallista ja haluat ne kansien väliin muiden samanlaisten joukkoon,
jälkipolvien ihmeteltäviksi, lähetä minulle vaikka tarinan perustiedot.  Koitan sitten saada jutun elämään, vielä kerran. Kerään myös tarinoita lähtemättömästi muistiin jääneistä autoista, joko siitä kaikkein huonoimmasta. Tai parhaasta. Esim eräs  henkilö kertoi isänsä IFA-KUORMURISTA, joka oli niin ruma ja huono, että sen kanssa selviäminen hengissä ja ilman konkurssia oli todellinen SELVIÄMISTARINA.
Lähetä tarinasi tai aihe s-postilla os. pentti.ruuska@pp2.inet.fi tai soita 0400-131288.  Lisätietoja myös www.musta-lammas.net. Ystävällisin terveisin:   Pentti Ruuska, Lahti