/db Vanajan kytkin

Kirjoittaja Aihe: Vanajan kytkin  (Luettu 4869 kertaa)

km

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vanajan kytkin
« : 30.05.12 - klo:07:35 »
Hei ammattimiehet! Miten saadaan 505 Vanajan kytkin pelittämään? Vaihdoin ruostuneen putken tilalle uuden (oli talven ilman nesteitä),ilmaa ei enää tule,nestettä kyllä,kytkinpoljin jää alas, eikä lähde toimimaan.Olisko vika sylinterissä,vai ilmaa vielä jossain? Tiedoista kiitollinen!

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Vanajan kytkin
« Vastaus #1 : 30.05.12 - klo:11:01 »
Satunnaisena harrastajana sanoisin että poljinsylinterinkumi on jotenkin turvonnut ja entinen.On huomattu sellaisen erään M.A.N. auton kytkimessä että kaikki tarvike rengas eli huulikumit ei käy kytkimeen!,jarrusylinteriin kyllä!huuli on liian leveä ja jumitaa poljinsylinterin jo uutena ja ei toimi kertaakaan,jää poljin poohjaan!:Toimiva löydettiin alkuperäinen ATE saksalainen jossa huuli on vaan kolmasosa renkaan leveydestä,ei koko levynen kuin joissain tarvikkeissa!
Eiköhän tää ollu tässä?

km

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Vanajan kytkin
« Vastaus #2 : 30.05.12 - klo:18:05 »
Tämä on vähän omituinen,viimekesänä toimi moitteettomasti,mutta nyt putken vaihdon jälkeen ei.Poljin menee löysästi pohjaan ja  jää sinne,nestetä tulee .Polkimen saa ylös yhtä reippaasti kädellä nykäisemällä.Kytkimelle saakka paine ei riitä.

koojii

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Vanajan kytkin
« Vastaus #3 : 07.06.12 - klo:08:43 »
Ilmasithan kytkimen alhaalta ylös?

Eli: 
-Työsylinterin ilmaruuviin letku.
-Letkuun esim. tippakannu.
-Ilmaruuvi hieman auki
-Sitten vaan pumpataan nestettä kunnes poljinsylinteristä tulee vain nestettä.

(itsellä oli sama tilanne kuin km:llä)