/db Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa

Kirjoittaja Aihe: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa  (Luettu 7645 kertaa)

peterg

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« : 29.08.12 - klo:15:46 »
Tervis,
Onkohan kenelläkään ideaa missä voisi majailla TK bedfordin (-74) jarrupääsylinterin jarrunestesäiliöitä.
Pääsylinterissä on peräkkäin 2 kpl säiliöitä. Omassani on toinen halki eikä se toinenkaan ole hääppönen.
t. pg

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #1 : 29.08.12 - klo:16:20 »
TK malli ei kerro mitään!,kuskinpenkinjalassa on joku tunnus "EJM02B " tms mikä kertoo version.Minusta noita poljinsylintereitä on kahdella erilaisella laipalla tehostimessa kiini?,en tiedä onko purkeissa eroja.Yhdet löytyy meiltä,muistelisin että ne vois olla 1974 J6 purkit(ainakin mukana tullut ulosotto oli 5-V J6 päiväys 1974) joka oli jo rekisteriotteen mukaan (sekin on!) CQ3 J.jos olet Tampereen lähellä Valkeakosken Tikinmaanpurkaamossa oli vr lavallinen noita irrallaan ulkona,voi olla että muoviset nestepurkit on kättökelpoisia?.Tais Humppilan OSATORIllakin olla?.
« Viimeksi muokattu: 29.08.12 - klo:23:48 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

peterg

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #2 : 30.08.12 - klo:13:16 »
Tarkempi malli on ERT3 DDW... Liitteenä purkin kuvat. Pohjan reikä on noin 22.5mm
Tikinmaalla olen käynyt (muttei ollut ketään paikalla) "ylöjärven toimipisteestä" ei löytynyt.
Osatorille pistin kyselyn.


T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #3 : 30.08.12 - klo:20:05 »
Iso vehje on 14TN auto ERT3!

E =Bulldogcabin

R= motor 133 DIN HV

T=total weight 14 TN
« Viimeksi muokattu: 30.08.12 - klo:21:02 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #4 : 02.09.12 - klo:16:32 »
D kirjoin pitäisi kertoa että vaihdelaatikko on 5V ylivaihdelaatikko,W loppukirjaimena pitäisi kertoa että on tehty DUNSTABLEN tehtaassa
« Viimeksi muokattu: 02.09.12 - klo:16:44 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

peterg

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #5 : 27.09.12 - klo:20:17 »
Tervehdys,

Löysin jarrunestesäiliöt englannista. Ohessa linkki josta voi löytyä muillekin jotakin kivaa.

http://www.thexmod.com/catagory.asp?cat_id=8

Petteriin oli kahdenlaisia säiliöitä enkä ollut varma kumpiko oli oikea joten tilasin parin kumpaakin. Hintaa tuli yhteensä 49 puntaa josta yli puolet oli rahtia. Molemmat säiliön rungot ovat samanlaisia. Toisen kannessa on loiskesuoja (=jarrunestesäiliö) ja toisessa säiliöön tulee roskasiivilä (kts kuva).

Nyt on siiviläsäiliöt joutilaina jos joku tarvii.

Alkuperäinen ohjekirja sanoo ERT3:sta
- E = Uusi tunnus vanha on TK 4x2
- R = 466 diesel 146 hp (ollut joskus  :-[ )
- T = paino välillä 11800-14000kg (tämä konfiguraatio 12800kg)
- 3 = pitkä (1=lyhyt, 4= eritt pitkä, kippi ja vetoautoille pit mukaan 5 ... 9)

Vaihteisto on 5v ja perä on kaksinopeuksinen.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #6 : 27.09.12 - klo:22:07 »
12800 on tuttu lukema 1960-L .mulla lukee myös se vaikka alusta oli englannissa sallittu 16TN,varaosa hytissä sama lukema.Auton perä on tietääkseni EATON 22800 ja 10,5TN akselipainolle.Autoasi ei liene myöhemmin suomen akselipainojen noustua haettu muutosta Maahantuojanpaperilla katsastettu 10TN takaakselipainolle?.Silloin se olis kai 14TN koko painoa?.Otteessa lienis merkintä.Mulla ainakin on merkitnä kun on lyhennety 60cm 1970-L.No halvempi dieselvero harrasteautona!.ERT3D on myös tuttu versio
« Viimeksi muokattu: 27.09.12 - klo:22:47 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

markkup

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Bedford TK jarrunestesäiliöt hakusessa
« Vastaus #7 : 28.09.12 - klo:11:53 »
Hei,

mielenkiintoinen linkki, kiitos siitä. Hinnat näyttäisivät olevan varsin kohtuullisia. Itse olen tilannut jotain tuolta http://www.bedfordspares.co.uk/index.html, ja tuoltakin http://www.bedfordgenuineparts.com/index.asp löytyy kaikenlaista, mutta kummallakaan ei ole netissä luetteloa, vaan osia pitää kysellä. Melkein kaikkea tuntuu saavan, ja tuntuvat tietävän tyyppimerkinnän ja alustanumeron perusteella aika tarkkaan, mitä tarvitaan.

Mikä muuten on ostamiesi säiliöiden (ulko)halkaisija? Olen ollut havaitsevinani, että niitä on kapeampia ja "pulleampia", epäilen että itselläni on jälkimmäistä mallia.

Markku