Ruotsalaisten Veteranlastbilar-foorumilla tätä myös kyselin. Oli tietoa että napaperäisten perävälitys on 3.50 ja jos napavälitys on jotain 3:1 niin aika hidas peli tuo on. Näin kertoi myös yksi Lillträskin kuski. Asiaan on tietysti useita lääkkeitä:
- vaihtaa puikkoperäisen taka-akselin (ei mikään tajuttoman iso homma tämäkään)
- avaa navan kannen ja hitsaa planeettapyörät jumiin ==> teoreettinen huippunopeus on sen jälkeen n. 150 km/h
- joskus on ollu jopa myynnissä puikkoperäisen tapainen vetokuppi, jonka on voinut asentaa alkuperäisen kannen tilalle (planeettapyörät pitää poistaa tietysti, mutta kuppi sopii muuten suoraan vetoakselin päähän)
Mielenkiintoista on tietysti se, että miten nuo napaperäisen vetoakselit kestää suoraa vääntöä.Tyhjänä ja rauhallisesti ajamalla varmaan kestäisikin eli museoautossa ok.