/db Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä

Kirjoittaja Aihe: Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä  (Luettu 14385 kertaa)

scaniamania

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä
« : 01.02.14 - klo:22:15 »
Scanian ohjekirjassa lukee että pakkosyöttönappia painellaan muutama kerta pohjaan ja sen jälkeen startataan. Minun omassa autossa ainakin tuntuu ettei ole mitään tehoa. Mutta kun sen lukitsee esim. puurimalla kokonaan pohjaan, lähti tänäänkin -7 asteen pakkasesta kuin palmun alta.

Mietin että voikos tuosta lukitsemisesta olla oikeasti jotain haittaa ?  Aika rivosti se käy kunnes käy vapauttamassa sen pakkosyöttönapin.

Traktoreista on kokemusta ja Valmetin 565:ssa meillä oli ihan "vakiona" rautalanka/sarana -viritys, jolla painettiin tiukan mäen tullen pakkosyöttö päälle. Sauhua ohi maailma täynnä mutta niin oli tehoakin.
Parempi yksi veteraaniauto katon alla  kuin kymmenen pusikossa. Scania mies, muuten terve.

110Super

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 75
Vs: Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #1 : 02.02.14 - klo:10:35 »
Meidän 110:ssa on Boschin laitteet, toisella kädellä pidetään kaasu pohjassa ja toisella pakkosyötön nappi  pohjaan. Tällä menetelmällä se painike jää alas ja vapautuu itsestään kun kaasupoljinta painetaan.

scaniamania

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Pakkosyöttö kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #2 : 02.02.14 - klo:21:33 »
OK, pitääpä koittaa tuota keinoa.
Parempi yksi veteraaniauto katon alla  kuin kymmenen pusikossa. Scania mies, muuten terve.