/db scania lb81 vm,79 ei kierrä vesi lämmityslaitteen kennossa

Kirjoittaja Aihe: scania lb81 vm,79 ei kierrä vesi lämmityslaitteen kennossa  (Luettu 8656 kertaa)

botilas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
olis lämmitys laitteen kanssa ongelma kun puhaltaa kylmää kokoajan mutta sillon kun termostaatti aukee eli lämpömittarista huomaa kun lämmöt laskee sillon tulee lämmintä muuten kylmää ja ajon aikana pystyy putkee kokeilee on kylmä eli joku veden kierto ongelma olen laittanu uuden termostaatin eikä auttanut mitää aikanaa joku jo poista hanat et nekään ei ole kiinni

 molempii kennoihin laskin puutarha letkulla vettä hyvin tulee läpi ja ihan kirkasta et nekään ei pitäs olla tukossa voisko olla että joku ois esim; laittanut letkut jotenkin väärin  sieltä syylärin alta mistä nousee letkut molemmin puolin ylös ja keskeltä ilmeisesti paluu kun menee ala vesi letkuu
« Viimeksi muokattu: 17.12.15 - klo:11:07 kirjoittanut botilas »

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Onkohan vettä tarpeeksi jäähdytysjärjestelmässä?.Onkos täyttöaukko nokassa ylhäällä tuulilasin alla?.Vanhoissa työnnettiin pitkä pätkä puutarhavesiletkua( n 12mm) siitä aukosta sisään täytettäessä vettä,siitä tuli ilmat pois kun järjestelmä oli tyhjänä ollut ja täytettiin.T.S.
« Viimeksi muokattu: 17.12.15 - klo:18:14 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

scaniamania

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Laitoin tämän saman kysymyksen tuonne Facebookiin, katsotaan tuleeko sieltä hyviä neuvoja. Kannattaa nyt ainakin selvittää mistä se tuloputki kennoille ihan oikeasti lähtee. Minun nokkamallin 110:ssä se lähtee vesipumpulta, jolloin vesi kiertää heti, oli termostaatti missä asennossa tahansa. Ilma järjestelmässä heikentää lämpötehoa, mutta ei yleensä aiheuta sitä että olisi ihan kokonaan kylmä. Nokkamallissa on lämpökennon päällä ilmausruuvi, mutta en ole vielä perehtynyt miten se on buldogissa missä on omat kennot kuskille ja apumiehelle.
Parempi yksi veteraaniauto katon alla  kuin kymmenen pusikossa. Scania mies, muuten terve.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Pitkät on kai lämppärin putket kun tulee ilmeisesti kippihytin saranoiden kautta alhaalta kiertäen?.Monessa aparaatissa on tollaiset vaivat alustavan kannentiiviste vaurion  ilmiö,ilmaa kertyy ylempänä oleviin mutkiin.T.S.
Eiköhän tää ollu tässä?

scaniamania

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Ohessa on jonkun piirtämä periaatekuva lämmitysletkujen kytkennöistä. Kannattaa nyt ensin tarkastaa että se kennoille tuleva vesi lähtee oikeasti tuolta vesimpumpum kyljestä. Jos sen lähdön joku on muuttanut johonkin "uuteen" paikkaan niin vaikuttaa varmasti asiaan. Jos se on kunnossa niin siten pitää miettiä tuota ilmausta. Yksi tapa on että kone käymään ja testaa että kennon poistopäästä nestettä tulee. Tuon kyllä pitäisi itse ilmata itsensä koska paisuntasäiliö on korkeammalla kuin lämmityskennot. Mutta aina välillä on kaikenlaista ilmalukkoa yms. Auton käyttö ilman paisuntasäiliön korkkia jonkin aikaa voisi myös helpottaa ilmauksen tapahtumista.
Parempi yksi veteraaniauto katon alla  kuin kymmenen pusikossa. Scania mies, muuten terve.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Tulee mieleen että eihän ole letku lytyssä kippihytin saranoiden välissä. kun hytti on ajoasennossa?.tai onko letku vanha ja sisäkerros irti ja rutussa tuhansien hytinkippausten takia. T.S.
Eiköhän tää ollu tässä?