/db Apurunko

Kirjoittaja Aihe: Apurunko  (Luettu 8171 kertaa)

Kontio

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
Apurunko
« : 25.01.08 - klo:22:14 »
Eli kyseessä olisi Kontio sisu vm-70, olen tekemässä kippilavaa tuohon autooni, mutta ongelma tahtoo olla tuo apurunko.
Tässä sisussa kun on nuo rungon vahvike latat niitattu yla ja alapaarteeseen, niin ne niittien kannat nousevat eteen u-palkista tai muusta palkista valmistettaessa sitä apurunkoa.
Niinpä kysymykseni kuuluukin, että millä lailla on tehty tuo noita "apurunkoja" noihin sisuihin, tiedän että niissä lyhyemmissä akseliväleissä on tehty puuparruista se koroke lavan alle, mutta kun tämä auto on telimalli, ja 4600 akselivälillä, niin ne parrut eivät tahdo pysyä kovin tukevasti tuolla lavan alla kun se runko on niin pitkä.
Joten minkälaisia muita mahdollisuuksia olisi rakentaa se apurunko ja löytyisikö mitään kuvia niistä lavan alusista. ???
Raudassa raha ei ole hukassa!

vafofa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Apurunko
« Vastaus #1 : 25.01.08 - klo:22:55 »
          Olen joskus nähnyt että rungon ja apurungon väliin on tehty vanerista suikaleet joihin on porattu niittien kohdalle reijät. Vanerinhan ei tarvii olla kuin jotain 9-12 mm vahvaa.

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Apurunko
« Vastaus #2 : 26.01.08 - klo:01:10 »
Tässä 1960-L ohjeet kuvana,1980-L ei puuta saanut käyttää sanoo MERSUN OHJEET 1984
Eiköhän tää ollu tässä?

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Apurunko
« Vastaus #3 : 26.01.08 - klo:01:38 »
Ei taida kuva aueta kunnolla,ainakaan meillä.Tässä  NUMMI kipin esite 1979-l ja saranan kuvassa on jotain välissä apurungon ja autonrungon.toivotaan että tää kuva tulee tiedostona.kuvana oli liian suuri.Katso myös "SISU GALLERIA" esitteen kansikuva TVL ,n SISUssa ei apurunkoa ollenkaan!
« Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo:01:41 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?

Kontio

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: Apurunko
« Vastaus #4 : 26.01.08 - klo:22:16 »
Tuo vanerisuikale juttu kuulostaisi aivan kehittämiskelpoiselta jutulta, pistetäänpä korvan taakse.
Mutta minkälainen tuki on noissa TVL autoissa lavalle? Eikai se lava makaa suoraan autonrungon päällä, eikös jo kippisylinterikin nouse sen verta korkealle siitä rungosta että sinne rungon ja lavan väliin pitäisi saada tukea?.
Raudassa raha ei ole hukassa!

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Apurunko
« Vastaus #5 : 26.01.08 - klo:23:39 »
kun vaikuttais että lavan poikkipalkit vaan on auton runkoa vasten ja pitkittäispalkit runkoa leveämmällä?
Eiköhän tää ollu tässä?

Kontio

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: Apurunko
« Vastaus #6 : 27.01.08 - klo:17:43 »
Minnekäs siinä TVL autossa on saatu se kippisylinteri piilotettua niin alas että lava pystyy nojaamaan runkoa vasten?
Omassa projektissani pitää olla miltei 150mm korkea tuo apurunko johtuen kippisylinterin korkeudesta...
Raudassa raha ei ole hukassa!

T.S.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 741
Vs: Apurunko
« Vastaus #7 : 27.01.08 - klo:18:33 »
Olen ajanut INTssä tollaista 1974 SISUA rahtilavalla ja muistelisin nyt että oli faneeriviipale apurungon välissä?.Olen nähnyt kyseisen TVH-lava-valmisteen Auto Ja Kuljetustekniikka mainoksessa ammoin!,olisko RKPn?.Voin lähettää NUMMI mainoskuvan sähköpostin liitteenä sulle,jos kuva tulee tarkempana.kato jostain mun ilmoituksesta mun sähköpostiosoite ja lähetä omasi.
« Viimeksi muokattu: 27.01.08 - klo:18:44 kirjoittanut T.S. »
Eiköhän tää ollu tässä?