/db K-137 SVT

Kirjoittaja Aihe: K-137 SVT  (Luettu 9625 kertaa)

12e470

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
K-137 SVT
« : 22.03.08 - klo:22:08 »
Hep!

Tarkoituksena olisi aloittaa kyseisen Kontion entisöinti (vm.-66)(4x4, mehujarruilla)
Koneessa on turbo, joka käsitykseni/saamieni tietojen mukaan laitettu jo Karjaalla ?

1. Mihin Leyland-koneesiin tuon turbon laittaminen ei ollutkaan "niin hyvä juttu" ?
     - .400, .401 vai .410 ??

2. Mistä koneen tyyppi selviää ?

Eli jos se ahdin on laitettu "vääränlaiseen" koneeseen niin ei taida kyseinen projekti kiinnostaakaan...
Eikös se tuhonnut jonkin laakerin tms "vikakoneesta" ?

Minä vuonna alettiin aurapuskureissa käyttää "kakkosnelosta" joka maalattiin puna/keltaiseksi ?

Mikäli tulee jotakin muuta mieleen, mitä olisi hyvä tietää kyseisestö mallista, niin kertokaa ihmeessä...

040-5952825
« Viimeksi muokattu: 22.03.08 - klo:22:30 kirjoittanut 12e470 »

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: K-137 SVT
« Vastaus #1 : 23.03.08 - klo:10:29 »
Jos autosi on mallia SVT niin silloin siinä on tosiaankin tehtaalla asennettu ahdin ja moottorina on Leyland 400.
Leyland 401 oli ainakin malli mihinkä tehtaalla ei asennettu ahdinta ,joten olisikohan se juurikin tuo 401 ollut se  se ei niin "hyvä juttu" moottori tuon ahtimen suhteen. Noista 401 oli kahtakin eri versioo ,mutta ei ollut oikein muuta eroa kuin syöttöpumppu eli toisessa oli Simms SPEGE6M805210/1300(P5028)  ja  toisessa CAV Minimec P 5115/A. eli isoja eroja ei ole ainoastaan jotain polttoaineen syöttöpaineessa pientä eroa.




12e470

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: K-137 SVT
« Vastaus #2 : 23.03.08 - klo:10:38 »
Juu rek.otteessa oli malli K-137 SVT.

Missäs mallissa sitten oli .410 ? tai mistä vuodesta..


Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: K-137 SVT
« Vastaus #3 : 23.03.08 - klo:11:40 »
Tarkkaa vuotta en osaa tässä sanoa ,mutta silloin kun 410 tuli niin samalla muuttui nuo kirjain yhdistelmä CVT.

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: K-137 SVT
« Vastaus #4 : 23.03.08 - klo:12:02 »
Esim noihin CV401 ja CVT410 moottoreihin oli jo sitten kolmeakin erilaista syöttöpumppua saatavilla joten ainakin  polttoaineen syöttöpaineissa on ollut eroja.

Jasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: K-137 SVT
« Vastaus #5 : 24.03.08 - klo:19:42 »
Leyland 0.400 moottorien eroavaisuuksia .
                                                     SV.                  SVT.                  CV                     CVT
                                                                                                 


 Teho SAE hv/r/min                          135/2400.         165/2400.         150/2600             170/2600
 Vääntömomentti kpm1600 r/min          45                    55                    47                       56