/db SISU KIRJOJA

Kirjoittaja Aihe: SISU KIRJOJA  (Luettu 16783 kertaa)

UTR

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 122
SISU KIRJOJA
« : 03.10.08 - klo:20:23 »
- Rata-auto, käyttö ohjeet ja määräaikaishuollot 76/260
- Rata-auto varaosakirja 58-59, (ami 2 moottori)
- varaosakirja 174/269 (Leyland diesel)

040 571 6632

Sisu AH-45

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: SISU KIRJOJA
« Vastaus #1 : 05.10.08 - klo:19:12 »
Terve - minä olen aina alaan liittyvää kirjallisuutta ostamassa, mutta koska olet lahjoittamassa kirjoja niin minulla on sinulle hyvä idea; Lahjoita Mobilia Tieliikennemuseolle, sieltä voivat harrastajat käydä sitten kopioimassa kirjoistasi juttuja ja tämä varmasti hyödyttää kaikkia harrastajia tasapuolisesti!

Itselläni on noista Mobilian palveluista pelkästään hyvää sanottavaa, ja siksi kannustaisin olemaan heihin yhteydessä  8)

Mobilian internet-osoite on: http://www.mobilia.fi/fi/index . Itse olen ollut yhteyksissä Aromaa (Museomestari) nimisen kaverin kanssa, mukava kaveri: 040 900 6670 (sano vaikka että sellainen hullu AH-45 Sisun kuvaaja antoi numeron  ;D ).

Ps. Sinulla on hyvä asenne, tänä päivänä kun kaikki haluavat maksimoida rahansaannin on harvinaista nähdä jotain lahjoitettavan.

Lefa
Email: lefa(ät)sisua.net
« Viimeksi muokattu: 05.10.08 - klo:19:15 kirjoittanut Sisu AH-45 »

koojii

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: SISU KIRJOJA
« Vastaus #2 : 05.10.08 - klo:19:35 »
Tähän on pakko ottaa kantaa ::)...
Lahjoittaa Mobiliaan, miksi ???...
Eräs tuttava lahjoitti Mobiliaan suurehkon erän kuvia, lehtiä jne ja kun sitten yllättäen
tarvitsikin noista lahjoittamistaan kopiomateriaalia niin kehtasivat pyytää aikas suolaista kopiointimaksua...

Sisu AH-45

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: SISU KIRJOJA
« Vastaus #3 : 05.10.08 - klo:20:10 »
En tunne tapausta, mutta oma henkilökohtainen kokemukseni on ollut 101% positiivinen.

Syy miksi pidän sitä  hyvänä paikkana on se että kyseessä on sekä automuseo- että tieliikennemuseo. He ovat siis erikoistuneet taltioimaan asioita jotka liittyvät myös kuljetustekniikkaan, jos on käynyt muihin kuin näyttelytiloihin tutustumassa näkee että asioita todella on taltioitu, tilat ovat ensi luokkaiset jne. Eikä Suomessa taida toista tieliikennemuseota ollakaan, minusta sellaista toimintaa kannattaa tukea jotta nämä asiat säilyvät myös jälkipolville.

Toinen tärkeä asia on se, että materiaali on kenen tahansa saatavissa tai luettavissa, näin ollen mikään jäsenyys tms. ei aseta rajoitteita. Sen kokoinen talo ei myöskään pyöri aivan ilmaiseksi ja täytyy muistaa että kyseessä ei ole mikään bisnes vaan museo, he joutuvat joka tapauksessa maksamaan tilat, palkat jne. mikä tuon kokoisessa toiminnassa ei ole mikään pikkuraha.

Kirjojen omistaja tietenkin saa tehdä mitä haluaa, tämä oli vain ehdotus...

Lefa
« Viimeksi muokattu: 05.10.08 - klo:20:21 kirjoittanut Sisu AH-45 »