/db Kontio Sisun ikkunatiivisteet ja matkamittarin vaijerin ulosotto

Kirjoittaja Aihe: Kontio Sisun ikkunatiivisteet ja matkamittarin vaijerin ulosotto  (Luettu 5770 kertaa)

Immo Rantala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Mistähän olisi saatavilla (vai onko mistään?) Kontio Sisun K-137 (vm 67) tuuletusikkunoiden kumitiivisteet. Toivelistalla näin joulun alla olisi myös matkamittarin vaijerin ulosoton välikappale (siinä ilmeisesti jonkinmoinen on, kun vaijerin pää ei ainakaan suoraan istu paikallleen) vaijerin  jakoperään liittämistä varten. Vaijeri kyllä on.

Puh. 050-3810743

M-162

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Kumitiivisteitä ja kaikkea kumiin liittyvää, Korja-kumi, Tampere. Uskoisin että löytyy, itse sain kaiken tarvitsemani ainakin sieltä.
Mulla on siinä vaijerin ja vaihdelaatikon välissä sellainen 45 asteen kulmassa oleva sovite/välitys kappale. Noin 8cm pitkä. Tosin auto on paljon uudempi.

telipyörä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Samanikäisessä Scaniassa on samat tuuletusikkunat ja myös Volvo Viging/Titan,jos Begen hyttä.Itse irroitin em. osat Scania LS76 mallista.Jos löydät uusia jostain,ilmoittele täällä.

M-162

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Joo, nyt olin itse varmaankin liian hätäinen. Se pieni sivulasi, en nyt muista tarkkaan niiden tiivisteiden kokoa/muotoa. Eivätkös ne ole sillälailla ns.yksilöllisesti tehty juuri sellaiseen lasiin. Kun se aukee sivuttain, nimittäin yksi auto jota olin kanssa hieman entistämässä, niin eiköhän ollut niin että ne ja etulokasuojien/hytin/nokkapellin väliin tulevat kumit jouduttiin laittaan käytettyinä osina. Ja kaikki muu taidettiin saada uutena. Siis tiivisteet.

telipyörä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Kaikki pisaranmuotoisen tuuletuslasin osat,kulmavaihde,rissa,lasi ja kumitiiviste on Begen eli Scanian tuotantoa.Voipi kyllä olla että Bege oli itsenäinen vielä tuolloin.Tämä koskee vain ns.Karjaan hytän tuuletuslaseja,olisko vm.1964-68.Tuo viimenen vuosi on vähän epäselvä mulle,että milloin ovilasi muuttui yhtenäiseksi.Soitappa Hans Burra,Haaparanta,kysy tiedustelusta.Hansilta olen itse purkanut kahdesta Scania-Vabiksen ovesta em. osat.Hänellä on kymmenkunta tällaista autoa.Erkki knuutila,Oulusta myy muita ovitiivareita ja lokasuojan tiivarit.Hän on teettänyt uutta tavaraa.Laitan numeron kun löydän sen verstaalta

telipyörä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Knuutila 0400383133

Immo Rantala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Hyvää uutta vuotta kaikille ja kiitoksia hyvistä neuvoista! Pitää ryhtyä toimenpiteisiin. Ilmoittelen jos aarrekätkö löytyy.