Kuvan Fargossa oli Cryslerin bensa V8, muistaakseni 5,3 litrainen (315 cid?). Paloautoina ei vielä 60-luvulla käytetty diesel moottoreita, niihin kun ei luotettu. Bensakone lähti käyntiin aina. Palokunnat käyttivät bensakoneita vielä 70-luvun alussa hankituissa kuorma-autoissa.
Tuon mallisia Fargoja (Bernerin maahantuoma) ei kai hirveästi ollut muina kuin paloautoina. 70-luvun alussa tuotiin uudempaa mallia, ja niitä dieselöitiin suomessa. Koneista en tiedä, mutta joissakin autoissa taidettiin käyttää jopa Valmetin koneita?
Kyllä Dieselmoottori oli jo luotettavan maineessa 60-luvulla.Mutta olivat vielä hiukan laiskoja kulkemaan ja kiihtymään joten sen tähden vielä silloin oli Bensiinimoottoriset yleisiä paloautoissa.Palokunnat käyttivät varmaankin bensamoottoreita jos vielä 60-luvulla jollain autonvalmistajalla oli sellaisia tarjolla ja ne autot olivat ns.hyökkäysautoja joilla täyty ehtiä ensinmäisenä palopaikalle.Hämeenlinnan palokunta hankki Vanaja alustaisen säiliöauton vuonna-70 ja se oli uusi auto hankittaessa.Siitä lähti hämeenlinnan paloauto kalusto Dieselkauteen ja hyökkäysautoina tuli sitten 70-luvulla Kontio-Sisuja ja myöhemmin jopa Karhu-Sisuja.Kuvan Fargo on juuri sitä mitä tarkoitan,että on bensamoottorinen todennäköisesti juuri mainitsemallani syyllä hankittu
Tuon mallisia Fargoja,Dodgeja,ja jopa De Sotoja toi maahan juuri Pponkin manitsema Berner.Kyllä niitä oli paljonkin,mm Hyrylän hävittäjissä,ja KTK-asemilla niitä näkyi,ja vuorenvarmasti ne oli lähes kaikki diesel moottorisia varmaankin.Ei kai enään 60-luvulla Bensakoneella ajettu soraa urakalla esim.Perkins kaiketi oli yleisin dieselmoottori niissä,voi olla että joissain jopa Leylandikin.Valmetin Dieselmoottoria oli ainakin niissä VR-karmean näköisissä jakari Fargoissa
Perkins se kai oli yleisin niissäkin.Valmettiahan ne asensivat Dodgeihin jota Scan auto toi hetken maahan joskus